امور زیربناییتعاون و اشتغال

سکوت وزارت کار درباره علت تائید صلاحیت همسر متهم امنیتی

اگرچه شنیده ها از نقش پررنگ حراست وزارت کار در تائید صلاحیت همسر متهم امنیتی جهت عضویت در هیات مدیره بیمه البرز حکایت دارد اما این وزارتخانه در این زمینه حاضر به پاسخگویی نیست.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، چندی پیش امین احمدیان، همسر بهاره هدایت، متهم امنیتی فتنه ۸۸ و آبان ۹۸ که بیش از ۷ سال سابقه زندانی شدن دارد و اخیراً نیز به علت سازماندهی تجمعات غیرقانونی زمستان ۹۸ در مقابل دانشگاه امیرکبیر نیز به چهار سال زندان محکوم شده است، توانست به نمایندگی از صندوق بیمه روستایی و عشایری به عضویت در هیأت مدیره بیمه البرز درآید، این در حالیست که احمدیان به علت داشتن حواشی در اسفندماه سال گذشته از هیأت مدیره بیمه ملت برکنار شده بود.

علاوه بر حواشی بهاره هدایت، خود احمدیان نیز عضو گروهک غیرقانونی ادوار تحکیم وحدت بوده و در مواضع همسرش با وی همراهی کرده و بارها در همین زمینه با رسانه‌های ضدانقلاب و معاند مصاحبه کرده است.

یک مقام مسئول در بیمه مرکزی نیز اخیراً در گفتگو با خبرنگار مهر با ابراز تعجب از تائید صلاحیت فردی با این سوابق از سوی بیمه مرکزی، گفته بود: حراست بیمه مرکزی روی مسائل اینچنینی دقت بالایی دارد و مایه تعجب و حیرت است که صلاحیت احمدیان را برای عضویت در هیأت مدیره بیمه البرز تائید کرد.

وی تصریح کرده بود: حراست بیمه مرکزی برای بررسی صلاحیت افرادی که معرفی می‌شوند، از حراست دستگاه مربوطه استعلام انجام می‌دهد و با توجه به اینکه بیمه البرز از شرکتهای تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، احتمالاً با تائیدی که از سوی حراست وزارت کار انجام شده، صلاحیت احمدیان تائید شده است.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی هم در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه این کمیسیون علت انتصاب همسر متهم امنیتی در هیئت مدیره بیمه البرز را مورد بررسی قرار می‌دهد، گفته بود: خط قرمز مجلس شورای اسلامی این است کسانی که دوتابعیتی هستند یا فتنه‌ای علیه کشور راه می‌اندازند و منافع ملی کشور را زیر سوال می‌برند، در ارکان نظام به کار گرفته نشوند.

پیگیری‌های خبرنگار مهر از وزارت کار برای پیگیری موضوع و چرایی تأیید صلاحیت احمدیان طی روزهای گذشته بی نتیجه ماند و مشخص نیست در حراست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی چه می‌گذرد که فردی با چنین سوابقی توانسته از کانال نظارتی این بخش عبور کرده و به عنوان نماینده شرکتهای زیرمجموعه این وزارتخانه، برای عضویت در هیأت مدیره بیمه البرز معرفی شود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا