بین الملل

تعداد کشتی‌های با نیرو محرکه ال‌ان‌جی در این دهه ۲ برابر می‌شود

تقاضا برای کشتی‌های با نیروی محرکه ال‌ان‌جی در حالی افزایش یافته است که توجه شرکت‌های کشتیرانی جهان به ال‌ان‌جی به عنوان سوخت پاک‌تر جلب شده است.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از راشاتودی، تقاضا برای کشتی‌های با نیروی محرکه ال‌ان‌جی در حالی افزایش یافته است که توجه شرکت‌های کشتیرانی جهان به ال‌ان‌جی به عنوان سوخت پاک‌تر جلب شده است.

در اوایل این ماه اولین کشتی بسیار بزرگ ال‌ان‌جی محرک کانتینربر جهان توسط صنایع سنگین هیوندای به آب انداخته شد تا به شرکت کشتیرانی استرن پاسیفیک، یکی از بزرگترین مالکان کشتی در جهان تحویل داده شود.

این تنها آغاز موج استفاده از کشتی‌های با نیروی محرکه ال‌ان‌جی می‌باشد.

یکی از اتفاقات بسیار مهم امسال صنعت کشتیرانی جهان که در هیاهوی بحران کرونا گم شد اجرایی شدن قانون جدید استفاده از سوخت‌های با آلایندگی پایین در کشتی‌ها، توسط سازمان بین‌المللی دریانوردی بود.

این منبع جدید تقاضا باعث شده است پالایشگاه‌ها تولید سوخت‌های با آلایندگی پایین را در دستور کار خود قرار دهند و تولیدکنندگان ال‌ان‌جی هم تولیدات خود را افزایش دهند.

با این که پاندمی کرونا تقاضای جهانی سوخت را پایین آورده است با این حال گرایش بلندمدت به سوی ال‌ان‌جی در حال تقویت است.

شرکت سی‌-ال‌ان‌جی که یک سازمان متشکل از چند صنعت است اعلام کرد در ۱۲ ماه گذشته تعداد سفارش ساخت کشتی‌های با نیروی محرکه ال‌ان‌جی ۵۰ درصد افزایش داشته است.

حالا این سازمان اعلام می‌کند که ناوگان کشتی‌های با نیروی محرکه ال‌ان‌جی جهان در ۱۰ سال آینده ۲ برابر خواهد شد.

در حال حاضر ۸۰٫۰۰۰ کشتی ثبت شده در جهان وجود دارد که کمتر از ۴۰۰ فروند از آنها از ال‌ان‌جی به عنوان سوخت خود استفاده می‌کنند. رئیس مطالعات ال‌ان‌جی شرکت نفت دولتی مالزی، پتروناس، تخمین می‌زند که این تعداد تا سال ۲۰۳۰ به بیش از ۱٫۰۰۰ فروند برسد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا