امور زیربناییتعاون و اشتغال

بودجه ۱۰ هزار میلیاردی برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان فولاد

وزیر کار گفت: ۱۰ هزار میلیارد ریال بودجه برای همسان سازی حقوق بازنشستگان فولاد اختصاص پیدا کرده است.

به گزارش آرمان اقتصادی، محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت وزیران در  جمع خبرنگاران در رابطه با آخرین اقدامات انجام شده در خصوص همسان سازی حقوق بازنشستگان اظهار داشت: تلاش دولت برای همسان سازی حقوق بازنشستگان ادامه دارد و پیگیر همسان سازی حقوق بازنشستگان فولاد کشور هستیم.

وی عنوان کرد: در خصوص بازنشستگان فولاد کشور دو مشکل اساسی داشتیم. مشکل اول معوقاتی بود که از گذشته وجود داشت و ۴ هزار میلیارد ریال برای پرداخت این معوقات تأمین شده است و امروز با توافقی که با رئیس سازمان برنامه و بودجه شد، موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان فولاد مورد بررسی قرار گرفت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: در حال حاضر ۱۰ هزار میلیارد ریال بودجه در این بخش اختصاص پیدا کرده است.

 شریعتمداری همچنین در رابطه با وضعیت شرکت‌های تابع سازمان تأمین اجتماعی از جمله شستا تصریح کرد: یکی از مهمترین اقدامات دولت در این دوره بورسی کردن شرکت تأمین اجتماعی شستا بود که برنامه سال جاری نشان می‌دهد این تصمیم بسیار مفید بوده است. همه سهامداران از این تصمیم سود خواهند برد و تا پایان سال سود حاصل ۱۹ هزار میلیارد تومان خواهد بود و سود همه سهامداران خرد بالغ بر ۱۷۹ درصد است.

وی ادامه داد: در ادامه مسیر سیاست‌هایی که در سازمان تأمین اجتماعی و شرکت تحت پوشش سازمان در پیش گرفته شده، شرایطی فراهم می‌شود که سهامداران خرد با استفاده از اوراق تبعی در یک دامنه‌ای نوعی سودآوری سهام داشته باشند. مجموعه سازمان تأمین اجتماعی این اقدام را در جهت شفاف سازی انجام داده و تمام تلاش خود را به سمت سودآوری بخش‌های زیرمجموعه از جمله خرید سهام و فروش سهام مورد نیاز مردم سوق داده است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا