بین الملل

اقتصاد آمریکا شکسته شده و فدرال‌رزرو آگاهانه در حباب آن می‌دمد

کارگزار کهنه‌کار وال‌استریت و مدیرعامل یورو پاسیفیک کپیتال، می‌گوید: فدرال‌رزرو آمریکا دوباره باید اجازه دهد نرخ بهره بالا برود مگر این که بخواهد دلار بی‌ارزش شود.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از راشاتودی، پیتر شیف، کارگزار کهنه‌کار وال‌استریت و مدیرعامل یورو پاسیفیک کپیتال، می‌گوید: فدرال‌رزرو آمریکا دوباره باید اجازه دهد نرخ بهره بالا برود مگر اینکه بخواهد دلار بی‌ارزش شود.

به گفته او، یکی از جالب‌ترین اظهارات رئیس فدرال‌رزرو در کنفرانس خبری روز گذشته این بود که گفت بانک مرکزی آمریکا باید با نرخ تورم پایین مبارزه کند چرا که این می‌تواند منجر به پایین آمدن بیش از حد نرخ بهره شود.

او گفت: اما فدرال‌رزرو نرخ بهره پایین می‌خواهد و همین حالا نرخ بهره را به صفر رسانده است. پس چطور است که رئیس فدرال‌رزرو می‌گوید نرخ تورم پایین مشکل‌ساز است؟ این در حالی است که او می‌گوید تنها مشکلی که نرخ تورم پایین ایجاد می‌کند پایین آمدن نرخ بهره است که او قبلاً از آن به عنوان حلال همه مشکلات اقتصاد آمریکا یاد می‌کرد.

شیف می‌گوید: بدون شک اقتصاد آمریکا حبابی شده است و فدرال‌رزرو هم از این امر آگاهی دارد چراکه هر زمانی که باد این حباب کاهش می‌یابد بانک مرکزی آمریکا دوباره بیشتر از قبل در آن می‌دمد. منظورم این است که تمام سیاست‌های فدرال‌رزرو برای حفظ این حباب طراحی شده است.

او می‌گوید: طنز تلخ اینجاست که هر چه فدرال‌رزرو برای باد کردن اقتصاد آمریکا انجام می‌دهد باعث کاهش رشد واقعی اقتصاد می‌شود. فدرال‌رزرو بزرگترین دشمن رشد اقتصادی واقعی آمریکا است چراکه به قدری درگیر حفظ این حباب شده است که حالا وجود آن را انکار می‌کند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا