امور زیربناییراه و ساختمان

راه اندازی خط دریایی به کویت و عراق از بندر آبادان

مدیر بنادر و دریانوردی آبادان اظهار داشت: پیش بینی می‌شود با راه‌اندازی خط دریایی جابه جایی ۲۰۰ مسافر به کویت در هفته امکان‌پذیر باشد

 به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،، رضا سفاری در نشست خبری حاشیه بازدید خبرنگاران از پروژه‌های بنادر خوزستان، با بیان اینکه بنادر این منطقه شامل آبادان، اروندکنار و چوئبده است، اظهار داشت: ظرفیت بندر آبادان ۶ هکتار و وسعت بارانداز این منطقه ۲.۶ هکتار است.

وی ادامه داد: ظرفیت اسمی بندر آبادان ۹۰۰هزار تن و ظرفیت واقعی آن به ۶۰۰هزار تن می‌رسد. مجموع ظرفیت این سه بندر به بیش از ۲میلیون تن است. در بندر آبادان ۶ پست اسکله و در چوئبده ۲پست اسکله و در اروند هم ۲پست اسکله وجود دارد که در حال حاضر یک پست اسکله بتنی هزار تنی در حال ساخت است.

مدیر بنادر و دریانوردی آبادان با اشاره به پروژه های ساخته شده و در حال ساخت ادامه داد: میلیارد تومان پروژه در حال ساخت است که برخی از این پروژه ها هم به اجرا رسیده اند.یکی از پروژه ها ساخت ۳ باب انبار ۲هزار متری به ارزش ۲۳هزار میلیارد تومان است که با اجرای این پروژه ها ظرفیت بنادر سه برابر خواهد شد و در این مدت وسعت بنادر از ۵هزار متر مربع به ۱۵هزار متر مربع می رسد.

سفاری افزود: پروژه دیگر راه اندازی سیستم مانیتورینگ اطفای حریق با اعتبار ۱۸۱۵میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه ترمینال مسافری به وسعت ۸۲۰متر مربع در حال بازسازی است، گفت: میزان اعتبار این پروژه ۱.۵میلیارد تومان است و به زودی خط مسافری کویت و عراق راه اندازی می شود.

سفاری افزود: پیش بینی جابه جایی ۲۰۰مسافر در هفته به کویت می شود که این خط سه روز در هفته خواهد بود.

مدیر بنادر و دریانوردی آبادان با اشاره به ساخت ترمینال مسافری الواسلیه در عراق گفت: با ساخت این ترمینال خط دریایی آبادان-الواسلیه فعال می‌شود.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا