بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

سرشماره یک اپراتورموبایل قطع شد/حذف پیامک‌های مزاحم جدی گرفته نشد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اعلام قطع سرشماره یکی از اپراتورهای موبایل، از جدی نگرفتن حذف پیامک‌های مزاحم انتقاد کرد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمدجواد آذری جهرمی در همایش سراسری مدیران وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهارداشت: تثبیت ساختار وزارت ارتباطات، افزایش اشتغال، افزایش ارتباط‌های بین المللی و بسیاری از حوزه ها که نیاز به ساماندهی داشت و در حال حاضر با رهبری و مدیریت درست همکاران ما در این بخش شاهد بهبود این شرایط هستیم.

وی با بیان اینکه در چهار سال اول دولت یازدهم نیازمند تیمی جنگنده برای بهبود شرایط و پیشروی کار بودیم، ادامه داد: این حوزه نیاز به مدیرپروری و جوان‌سازی دارد و اکنون بهترین زمان است زیرا شرایط آرامشی برقرار است تا کارها پیش برود.

آذری جهرمی ادامه داد: در تغییر مدیران این حوزه از معاونین استفاده شد و مدیران نیز به عنوان مشاور قرار گرفتند. همچنین از ظرفیت و توان بانوان براساس قولی که در مجلس شورای اسلامی داده بودم، استفاده شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در مسیر پیش رو اهداف و برنامه‌ها مشخص و شبکه ملی اطلاعات یکی از این اهداف است، گفت: امروز با وجود شورای عالی فضای مجازی سندی به عنوان محور گفتگو و فعالیت با بخش های مختلف است. در سه ماه گذشته وقت زیادی صرف شد تا آنچه انجام شده با مصوبات تطبیق داده شود و خوشبختانه نتایج مشخص و امروز گزارش به رییس جمهور ارائه شد.

وی افزود: باید یک ساختار تشکیلاتی مناسب برای اجرای شبکه ملی اطلاعات داشته باشیم که نیازمند نظارت سالم و صحیح بود و تاکنون ۳۰ پروژه احصا شده یعنی باید ۳۰ پروژه اجرا شود تا به نقطه مد نظر برسیم.

آذری جهرمی ادامه داد: اتکای ما بر سند خواهد بود و تفاسیر مختلف از شبکه ملی اطلاعات برای ما ملاک نیست. شبکه ملی زیرساخت رشد اقتصادی کشور و افزایش اشتغال و زیربنای توسعه های آتی کشور است.

این عضو کابینه دوازدهم خاطرنشان کرد: توجه ویژه به مناطق کمتر توسعه یافته نکته مهم دیکری است و تا پایان دهه فجر همه شهرها به نسل سه و چهار اینترنت موبایل مجهز می‌شوند. وی تصریح کرد: توسعه نسل سه و چهار شکاف میان بخش های مختلف در کشور را افزایش داده و روستاییان از نوع خدمات رضایت ندارند و ما مکلف هستیم ظرف اجرای برنامه ششم، چهار سرویس اساسی مثل دولت الکترونیک را در ۹۰ درصد روستاهای بالای بیست خانوار ایجاد کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: بانک اطلاعاتی کاملی از مناطق محروم و کمتر برخوردار ایجاد شده و تمامی شرایط و دسترسی ها بررسی شده است. الان برخی مناطق در لیست در چهار گروه متفاوت درجه بندی شده که نشان از عدم شرایط مناسب دارد و مدیران استانی ما باید پیگیر این موارد باشند.

وی افزود: بحث مهم دیگر دولت الکترونیک است و باید از ظرفیت اجرایی شورای عالی فضای مجازی استفاده شود. در عین حال، کسب و کارهای نوپا موجب افزایش اشتغال و بهبود شرایط اقتصادی خواهد شد و باید تمامی موانع در همه حوزه ها از سر راه شاغلان در کسب و کارهای نو برداشته شود.

آذری جهرمی تصریح کرد: مدیران استانی جوانان نخبه و فعال را دریابید و برای آنها تلاش کنید؛ همچنین هیچگونه نگرانی از حواشی آن نداشته باشید و حامی و دلسوز آنها باشید. توجه به حقوق مشترکین و مصرف کنندگان نیز از دیگر موارد مهم است.

وزیر ارتباطات تاکید کرد: سامانه ای را پیش از این برای جلوگیری از پیامک های مزاحم ایجاد کردیم اما به اخطارها توجه نشد و روز گذشته سرشماره یکی از اپراتورها قطع شد. اپراتور نباید اطلاعات مشترکین را به دیگران اعلام کند. در کیفیت ارتباطات هم مشکلاتی وجود دارد و این نظام باید اصلاح شود.

وی با اشاره به اینکه به شکایت های مردم در همه بخش ها در استان ها باید رسیدگی شود گفت: نظارت باید به صورت جدی باشد تا حقوق مردم حفظ شود و هیچ تعارفی در این راه نداشته باشیم. در عرصه حریم خصوصی مردم هیچ کوتاهی و دلیلی قابل قبول نیست و دستگاه قضایی نیز در این راه همراه ما است.

منبع

ایبِنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا