بین الملل

توافق اولیه با چین برای توسعه میدان نفتی شرق بغداد

روز یکشنبه سخنگوی وزارت نفت عراق گفت که عراق با شرکت دولتی ژنهوا اویل چین برای توسعه بخش جنوبی میدان نفتی شرق بغداد به توافق اولیه دست یافته است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، روز یکشنبه سخنگوی وزارت نفت عراق گفت که عراق با شرکت دولتی ژنهوا اویل چین برای توسعه بخش جنوبی میدان نفتی شرق بغداد به توافق اولیه دست یافته است.

عاصم جهاد در بیانیه‌ای گفت که عراق به دنبال آن است تا به کمک ژنهوا اویل، ظرف ۵ سال از آغاز فعالیت‌های توسعه، تولید نفت خود از میدان نفتی شرق بغداد را به ۴۰۰۰۰ بشکه در روز افزایش دهد

همچنین بخوانید

مقامات نفتی عراق پیش‌بینی کرده‌اند که میدان عظیم شرق بغداد با ذخیره حدود ۸ میلیون بشکه نفت خام، پتانسیل آن را دارد که روزانه ۱۲۰ هزار بشکه نفت تولید کند.

در این بیانیه آمده است که تحت قرارداد اولیه با ژنهوا اویل که روز دوشنبه طی یک مراسم رسمی‌ در بغداد اعلام خواهد شد، شرکت چینی ملزم به ساخت یک مجموعه نفتی مسکونی هم خواهد شد.

مقامات وزارت نفت عراق گفتند که افزایش تولید نفت خام میدان شرق بغداد کمک می‌کند که نفت پالایشگاه‌ها و نیروگاه‌های نزدیک بغداد تامین شود و نفت بیشتری از میدان‌های جنوبی این کشور برای صادرات آزاد شود.

عراق بیشتر نفت خود را از منطقه جنوب این کشور تولید و صادر می‌کند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا