انرژی

گودرزی: لایحه بودجه باید به نفع محرومان جامعه باشد

یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: بودجه‌ای که از طرف دولت پیشنهاد می‌گردد و به تصویب مجلس می‌رسد باید به نفع محرومان جامعه باشد، اگر قرار است صرفه‌جویی شود چرا از جیب محرومان جامعه این اتفاق افتد؟ آیا دیواری کوتاه‌تر از طبقات محروم جامعه پیدا نمی‌شود؟

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، عباس گودرزی در نطق میان دستور امروز بیان کرد: چگونه می‌شود در یک سال بیش از ۳۰ میلیون یارانه‌بگیر را وسع‌سنجی کرد، با چه شاخصه‌ای این اتفاق می‌خواهد بیفتد؟ چرا با وجود مصوبات مجلس در این چند سال یارانه ثروتمندان حذف نشده است؟ اکنون می‌خواهید با پول محرومان صرفه‌جویی کنید؟ اگر قرار بر صرفه‌جویی در بودجه جاری است باید پاداش‌های بازنشستگی بالای ۲۰۰ میلیون تومان و بلکه میلیاردی حذف گردد. حق ماموریت مدیران و مقامات در سفرهای داخلی و خارجی که برای اقامت و هزینه غذا از بیت‌المال استفاده می‌کنند، به ۵۰ درصد کاهش یابد. از پرداخت حقوق‌های نجومی در دستگاه‌ها و شرکت‌های دولتی جلوگیری شود و به همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کمک شود.

وی در ادامه گفت: کجا عدالت است که همه کارکنان به صورت برابر حقوق‌شان ۱۰ درصد افزایش یابد؟ کسی که حقوق یک میلیونی دریافت می‌کند ۱۰ درصد آن می‌شود ۱۰۰ هزار تومان و کسی که حقوقش ۱۰ میلیون است، ۱۰ درصد آن یک میلیون می‌شود. آیا این کمک به شکاف بیشتر در پرداخت‌ها و توسعه بی‌عدالتی نیست؟ این کار نظام هماهنگ پرداخت حقوق را زیر پا می‌گذارد. باید با سلاطین واردات و عوامل و مشاورین در قاچاق کالا برخورد قاطع شود. بدون ملاحظه و مماشات قانون از کجا آورده‌اید باید اجرا شود، اموال نامشروع بازپس گرفته شود و به بیت‌المال عودت داده شود. همایش‌های پرهزینه و بی‌ثمر و سفرهای خارجی متعدد و بی‌نتیجه باید حذف شود. به هر ترتیب در خصوص افزایش حامل‌های انرژی و حذف یارانه باید کار دقیق و کارشناسی صورت گیرد و مجلس اجازه نخواهد داد در قالب لایحه بودجه یک شبه این‌چنین جامعه گرفتار شود، باید در این لایحه تجدیدنظر شود.

همچنین بخوانید

نماینده مردم بروجرد در مجلس بیان کرد: کسانی که در دستگاه‌های اجرایی ۳۰ سال به خدمات آنها نیاز است و صلاحیت لازم را نیز دارا هستند نام آنها کارمند است و نام‌های رسمی، پیمانی، قراردادی و دیگر که بر روی آنها گذاشته می‌شود معنی ندارد. نیرو باید امنیت شغلی و آرامش فکری داشته باشد، این تبعیض‌ها شایسته کشور ما نیست. از ریاست جمهور تقاضا دارم لایحه مدیریت خدمات کشوری را هر چه سریعتر تصویب نمایند تا این بی‌عدالتی‌ها برطرف شود و بساط تبعیض چیده شود. دادستان کل کشور می‌گوید برخی مسئولان و آقازاده‌ها در فساد اقتصادی شریک هستند. دستگاه‌های مسئول نباید در برخورد با مفسدان اقتصادی تردید کنند و اجازه دهند مصالح نظام فدای منافع عده‌ای خاص گردد. باید با هر مسئول فاسد برخورد انقلابی شود. مفسدین باید به مردم معرفی گردند و مجلس نیز مکلف است از مردم در این زمینه حمایت کند.

این عضو کمیسیون اجتماعی بیان کرد: جمهوری اسلامی مبتنی بر عدالت است. سزاوار نیست افرادی فرصت‌طلب و مرفه بی‌درد که گاه لباس اصولگرایان و گاه پوشش اصلاح‌طلب بر تن دارند احساس امنیت کنند و موجبات بدبینی مردم را فراهم کنند. چرا موسسات مالی باید به این روز بیفتد؟ حتما عده‌ای خورده‌اند و برده‌اند. این افراد را در ملاء عام مجازات کنید تا بساط فساد برچیده شود.

وی در ادامه گفت: هزار روز از تهاجم ضد بشری رژیم سعودی به ملت بی‌پناه یمن می‌گذرد در حالیکه در این مدت نزدیک به دو هزار زن، سه هزار کودک و هشت هزار مرد زیر بارش بمب‌های مدعیان دروغین حقوق بشر مظلومانه جان باختند و ده‌ها هزار نفر نیز زخمی شدند. کجایند مدعیان دروغین حقوق بشر که با پادشاه عربستان وقیحانه رقص شمشیر می‌کنند و چشم بر مشاهده این روزهای غم‌انگیز بسته‌اند. آمریکا دیگر در تمام عالم بی‌آبرو شده است و دخالت‌هایش در منطقه تلاش مذبوحانه است. آمریکا ناقض اصلی حقوق بشر در عالم است و دیگر برای هیچ ملتی قابل اعتماد نیست.

گودرزی خاطرنشان کرد: در فتنه ۸۸ عده‌ای با اردوکشی به خیابان‌ها قانون را زیر پا گذاشتند و اصول ارکان نظام را به مبارزه طلبیدند. امام (ره) خطاب به کسانی که مقابل قانون ایستادند و وحدت و امنیت کشور را شکستند فرمودند غلط می‌کنید که قانون را قبول ندارید، قانون شما را قبول ندارد. در فتنه ۸۸ عده‌ای با هدایت بیگانگان و برخی از عناصر خودفروخته در داخل، نظام را تا لبه پرتگاه بردند و دشمن را امیدوار کردند و آرامش و امنیت کشور را مختل کردند و حرمت امام حسین (ع) را شکستند. این افراد به صراحت فریاد زدند انتخابات بهانه است و هدف اصلی نظام است و البته صحنه‌گردان اصلی آنها نظام سلطه بود و پیاده‌ نظام آنها سران فتنه که امروز نظام با رافت اسلامی با آنها برخورد کرده است. اگر این رافت شامل حال‌شان نمی‌شد به جای حبس و محرومیت می‌بایست با اشد مجازات با آنها برخورد می‌شد. فتنه ۸۸ همان‌طور که رهبر انقلاب فرمودند خط قرمز نظام است.

وی در پایان گفت: از رییس‌جمهور و وزیر راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه بابت ادغام آنتن درود و بروجرد در پروژه راه‌آهن درود، خرم‌آباد و اندیمشک ضمن تسریع در آغاز عملیات اجرای پروژه تقاضا دارم با تخصیص اعتبار لازم شاهد اجرای پروژه راه‌آهن بروجرد و ملایر و اتصال به شبکه ریلی کشور باشیم. در رابطه با تصفیه‌خانه بیمارستان آیت‌الله بروجردی، بیمارستان کوثر و گازرسانی به روستاهای بروجرد از زحمات مسئولان تشکر می‌کنم و تقاضا دارم طبق قول‌های داده شده در جلسات حضوری تا حصول نتیجه پیگیری کنند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا