انرژی

احمدی لاشکی: هزینه زندگی ایرانی‌ها با تغییرات قیمت بنزین افزایش می‌یابد

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس با بنزین ۱۵۰۰ تومانی به دلیل تاثیر آن در افزایش قیمت سایر کالاها مخالفت می کند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، قاسم احمدی لاشکی در جلسه شورای اداری نوشهر با اشاره به اینکه ۹ دی نشان داد با وجود سلایق مختلف در حوزه‌های سیاسی وقتی به بحث نظام و ولایت کشیده می شود همه ید واحد هستند، اظهار کرد: انسجام ملت همیشه در رفع مشکلات کشور کارساز بوده است.

لاشکی با تاکید بر اینکه اگر قرار است رشد اقتصادی و رفع فقر مهیا شود همه باید کنار هم باشند، گفت: جمهوری اسلامی از سه پازل یعنی سه قوه تشکیل شده است اما متاسفانه امروز در کشور اخلاق در بسیاری مواقع فدا شد.

نماینده مردم نوشهر عنوان کرد: وقتی احساس شکاف در نظام دیده می شود مردم مایوس می شوند اما سخنان دیروز مقام معظم رهبری امید و آرامش را به کشور بازگرداند.

وی با اشاره به اینکه هر تهمتی که به هر دستگاهی زده شود درست نیست و ذهن مردم را به نوعی گرفتار و آلوده می کند، افزود: پیشرفت کشور در سایه آرامش حاصل می شود.

احمدی لاشکی با اعلام اینکه تصویب بودجه ۹۷ تا پایان بهمن ماه نهایی می شود، عنوان کرد: بودجه امسال بودجه ای است بر مبنای اشتغال و اشتغال فراگیر و رفع فقر و ایجاد عدالت در این بودجه دیده شده است.

وی با بیان اینکه بودجه عمرانی امسال نسبت به سال قبل ۱۵ درصد کمتر شده است، عنوان کرد: باید به دنبال منابع جدید برای پروژه های عمرانی بود. همه مشکلات جدی اقتصادی را می دانیم اما اینکه اقتصاد مقاومتی گفته می شود نباید در حد شعار باشد باید راهکارهای آن نیز که توجه به اقتصاد داخلی است دیده شود.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی باید در بودجه معنای جدی پیدا کند و در بودجه امسال چهار محور بالاترین رقم را یافته است، گفت: برای رفاه اجتماعی ۷۸ هزار میلیارد تومان اختصاص یافت که شامل بهزیستی، کمیته امداد، صندوق های بازنشستگی و سایر صندوق ها است. دومین محور آموزش و پژوهش با ۵۰ هزار میلیارد تومان است که ۳۵ هزار میلیارد تومان آن مختص آموزش و پرورش است. سومین محور توسعه صنعت دفاعی است که در جهت تقویت بنیه دفاعی ۱۶ هزار میلیارد تومان اختصاص می یابد. چهارمین بسته بودجه بحث سلامت است که طرح تحول سلامت از کارهای با ارزش دولت است اما به دلیل اینکه جدی گرفته نشد این طرح ابتر خواهد ماند اما همه باید کمک کنند تا طرح به نتیجه اصلی برسد.

احمدی لاشکی یادآور شد: مجلس به طور قطع با قیمت ۱۵۰۰ تومانی بنزین موافقت نمی کند چون مردم توان پرداخت افزایش ۵۰ درصدی هزینه ها را ندارند و با افزایش قیمت بنزین همه اجناس دچار تحولات قیمتی می شوند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا