بانک و بیمهطلا و ارز

چرا بیت‎کوین محبوب شد؟

رییس مرکز تجارت جهانی ایران گفت: بیت کوین قریب ۸ سال پیش ابداع و عرضه گردید و فعلا به این نام شناخته می شود اما پذیرش آن بعنوان پول صاحب ارزش منوط به پذیرش جایگاه حقوقی آن از سوی دولت ها است.

محمد رضا سبز علی پور، ریاست مرکز تجارت جهانی کشورمان پیرامون موضوع معرفی بیت کوین بعنوان یکی از ارزهای دیجیتالی در معاملات بین المللی،آن را یک نوآوری و پدیده ی نو ظهور خواند و تصریح کرد: کارکرد این پول اینترنتی کارکردی مشابه پول بی پشتوانه(یا همان پول حکومتی) دارد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از تسنیم ، وی در خصوص دلایل ظهور این پول اظهار داشت: وقتی مُراودات روز به روز به سمت مراودات اینترنتی سوق پیدا می کند در نتیجه نیاز به یک پول قدرتمند اینترنتی با هدف سهولت در تجارت های الکترونیک بیش از هر روز احساس می شود.

ریاست مرکز تجارت جهانی کشور اذعان کرد: بیت کوین قریب ۸ سال پیش ابداع و عرضه گردید و فعلا به این نام شناخته می شود اما پذیرش آن بعنوان پول صاحب ارزش منوط به پذیرش جایگاه حقوقی آن از سوی دولت ها خواهد بود.

سبز علی پور خاطر نشان کرد: یکی از دلایلی که بیت کویین پدیده ای نو ظهور خوانده می شود این است که ابداع کنندگان آن توانستند در مدتی کوتاه آن را از یک ایده به واقعیتی اثرگذار در دنیای اقتصاد تبدیل کنند بطوریکه طیّ مدتی کوتاه ارزش آن از چند سنت به چند هزار دلار افزایش یافته است.

وی در خصوص ابداع کننده ی بیت کوین بیان داشت: این پول اینترنتی در سال ۲۰۰۹ توسط شخصی مجهول و گمنام به نام ساتوشی ناکاموتو اختراع شده اما گمان می رود بیت کویین توسط گروهی ابداع کننده عرضه شده باشد که این نام مستعار را برای خود برگزیده اند لذا نحوه ی شکل گیری آن در هاله ای از ابهام است.

ریاست مرکز تجارت جهانی کشور در پاسخ به این سوال که اگر جایگاه حقوقی بیت کویین پذیرفته نشده چگونه ظرف مدت زمانی کوتاه ارزش آن افزایش یافته است؟تصریح کرد: تاکنون تعداد زیادی از کشورهای دنیا و حتی کشورهای ابرقدرت اقتصادی نظیر آمریکا،چین و آلمان بیت کویین را بعنوان کالا معرفی کرده اند اما در پاسخ به اینکه چرا با سرعت رشد پیدا کرده است باید گفت هر چیزی که در معاملات و در ابتدای راه مقبول واقع می شود رفته رفته بصورت چراغ خاموش و زیر زمینی شروع به رشد می کند بطوریکه افزایش نرخ آن نیز پذیرفته خواهد شد.

وی در تکمیل اظهارات خود افزود: در حال حاضر عواملی که سبب محبوب و مقبول شدن بیت کوین شده فراگیری آن(بوسیله ی تبلیغ) و از همه مهمتر سرعت عمل جابجایی این پول می باشد.

سبز علی پور در پایان پیرامون نحوه ی مبادله ی بیت کوین اظهار داشت: در حال حاضر بیت کوین بعنوان پول خرد دیجیتال،ارز مجازی و ارز الکترونیک در دنیا مورد توجه قرار گرفته و ارزش آن به ۱۰ هزار دلار رسیده است.

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا