امور زیربناییراه و ساختمان

ورود ۱۰ فروند هواپیمای جدید در سال آینده / استقراض ۲۰ میلیاردی برای پرداخت حقوق بازنشستگان

مدیرعامل شرکت هواپیمایی ایران ایر از ورود ۱۰ فروند هواپیمای جدید در سال آینده خبر داد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی،، فرزانه شرفبافی در نشست خبری حاشیه مراسم ورود دو فروند هواپیمای ATR درباره چگونگی پرداخت هزینه‌های جاری ایرلاین هما اظهار داشت: در حال تغییر ساختار و بازسازی ساختار مالی ایران ایر هستیم اما در حال حاضر برای تامین حقوق بازنشستگان هما ۲۰ میلیارد تومان از سازمان بنادر و دریانوردی استقراض کرده‌ایم.

وی افزود: در تلاش هستیم بخشی از منابع مالی هما را تقویت کنیم و با استفاده از روش‌های مدرن برای قیمت‌گذاری و به‌کارگیری بهینه هواپیماهای جدید درآمدهای ایران ایر را تقویت کنیم.

وی تاکید کرد: به طور حتم متعهد به پرداخت حقوق بازنشستگان هستیم و برای انجام تعهدات خود باید درآمدهای این ایرلاین را تقویت کنیم.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی ایران ایر در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر چگونگی پرداخت اقساط هواپیماهای جدید اظهار داشت: مدت زمان پرداخت ۱۰ تا ۱۲ سال است اما میزان آن ممکن است تغییر کند چراکه برای تامین فاینانس با شرکت‌های متفاوتی وارد قرارداد شده‌ایم.

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه در سال جاری و در سال آینده چه تعداد هواپیما وارد کشور می‌شود، گفت: باید ۱۲ فروند هواپیمای ATR دیگر وارد ناوگان شود.

وی تاکید کرد: تاکنون هشت فروند هواپیمای ATR وارد ناوگان ایران ایر شده است و تا پایان سال ۹۶ هیچ هواپیمای دیگری تحویل داده نمی‌شود اما در سال ۹۷ هشت تا ده فروند هواپیما تحویل خواهیم گرفت.

 

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا