امور زیربناییراه و ساختمان

ورود دو هواپیمای ATR یک سال از عمر ایران ایر را کاهش داد

مدیرعامل ایران ایر گفت: دو هواپیمای جدید ATR عمر ناوگان ایران ایر را از ۱/۲۱ به ۲/۲۰ رساند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،، فرزانه شرفبافی در مراسم ورود دو فروند هواپیمای جدید ATR با اشاره به لزوم تغییر ساختار مالی این شرکت اظهار داشت: برای اینکه هما بتواند به جایگاه پیشین خود برگردد باید ساختار این شرکت اصلاح شود.

وی با اشاره به ورود دو فروند هواپیمای جدید گفت: این دو فروند هواپیمای جدید سن ناوگان ایران‌ایر را تا یک سال کاهش می‌دهد به طوری که سن ناوگان این شرکت با ورود این دو هواپیما از ۱/۲۱ به ۲/۲۰ می‌رسد.

مدیرعامل ایران ایر با بیان اینکه باید بتوانیم از هواپیماهای جدید به صورت بهینه استفاده کنیم، گفت: برای استفاده از هواپیماهای جدید باید منابع انسانی متخصص، قوی و متعهد داشته باشیم.

شرفبافی با اشاره به مزیت‌های رقابتی هواپیماهای ATR اظهار داشت: این هواپیما امکان نشست و برخاست در اکثر فرودگاه‌های کشور با ایمنی بسیار بالا را دارد به همین دلیل با توجه به پایین بودن تجهیزات در برخی از فرودگاه‌های کشور برای استفاده از این هواپیما استقبال بسیار زیادی شده است.

وی تاکید کرد: تواتر پروازی در شهرها باعث رونق اجتماعی و اقتصادی آن مناطق می‌شود بنابراین این پروازها برای نقاط کم برخوردار بسیار مهم است و می‌تواند موجب بهبود اقتصاد این مناطق شود.

مدیرعامل ایران ایر با اشاره به قرارداد خرید ۲۰ فروند هواپیمای ATR اظهار داشت: تاکنون هشت فروند هواپیما تحویل داده شده است و ۱۲ فروند هواپیمای دیگر به تدریج وارد ناوگان ایران ایر می‌شود. خرید ۲۰ فروند دیگر هم اختیاری است و می‌توانیم پس از تحویل ۲۰ فروند اولیه برای خرید ۲۰ فروند دیگر اقدام کنیم.

وی ادامه داد: این هواپیماها برای نشست و برخاست به سوخت کمتری نیاز دارند بنابراین آلودگی صوتی و آلایندگی کمتری را ایجاد می‌کنند.

شرفبافی تاکید کرد: قرار نیست در به کارگیری این هواپیماها از روش هواپیماهای دوربرد استفاده شود و می‌توان بهره‌وری آن را به ۲۴ ساعت افزایش داد.

 

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا