ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

سامسونگ و ال جی: سرعت گوشی‌های قبلی را کاهش نمی‌دهیم

پس از آنکه اپل اعلام کرد سرعت گوشی‌های قبلی خود را عمدا کاهش داده، شرکت‌های سامسونگ و ال جی به منظور اطمینان خاطر کاربران خود اعلام کردند که سرعت گوشی‌های قدیمی خود را کاهش نمی‌دهند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، به نقل از وب سایت زد دی نت، گزارش های جدید حاکی است که شرکت اپل عمدا عملکرد گوشی‌های آیفون قبلی و باتری‌های بکار رفته در آن را کاهش داده است. البته این غول تکنولوژی آمریکایی به منظور جبران این کار، باتری های جدیدی را با قیمت‌های بسیار پایین و با تخفیف‌های گسترده برای آیفون‌های پیشین خود به بازار عرضه کرده است اما این اقدام نیز نتوانسته است که جلوی نارضایتی و خشم کاربران و طرفداران اپل را بگیرد.

کاربران بسیاری بر این باورند که اپل حق نداشته به طور عمد از سرعت و عملکرد گوشی های قدیمی و باتری های بکار رفته در گوشی های هوشمند قبلی بکاهد.

همچنین بخوانید

اپل پیشنهاد ‌هزینه جایگزینی باتری‌ آیفون را ۵۰ دلار کاهش داده و به ۲۹ دلار رسانده است. طبق این اعلام، دارندگان آیفون ۶ و مدل‌های بعدی آیفون می‌توانند به قیمت ۲۹ دلار باتری آیفون خود را تعویض کنند. اپل رسما اعلام کرده است که باتری آیفون پس از ۵۰۰ چرخه‌ شارژ بخش قابل توجهی از ظرفیت‌اش را از دست می‌دهد.

با اینکه شرکت اپل هدف از این اقدام را جلوگیری از خاموش شدن ناگهانی برخی از آیفون‌هایی با باتری قدیمی اعلام کرده است، اما همچنان موجی از نارضایتی در میان کاربران گوشی های آیفون به وضوح به چشم می‌خورد. اپل پس از این اقدام، مجبور شد بدین منظور از کاربران عذرخواهی کند.

اما غول‌های تکنولوژی کره ای، سامسونگ و ال جی به منظور جلب رضایت و اطمینان خاطر کاربران و طرفداران خود اعلام کرده‌اند که هرگز سرعت و عملکرد گوشی‌های قدیمی و باتری های بکار رفته در گوشی‌های قدیمی خود را کاهش نخواهند داد.

مسئولان مربوطه در بیانیه‌هایی خطاب به کاربرانشان تاکید کرده‌اند که هرگز چنین اقدامی را انجام نخواهند داد و کیفیت و سرعت محصولات خود را فدای سودآوری نخواهیم کرد. آنها خاطر نشان کرده‌اند که کیفیت محصولات  و رضایت مشتریان در اولویت بوده و عملکرد نرم افزارها و پردازنده‌های محصولات خود را کاهش نخواهند داد.

روز گذشته دو شرکت دیگر تولیدکننده و فعال در عرصه گوشی‌های هوشمند تایید کردند که سرعت پردازنده و عملکرد باتری گوشی های تولیدی خود را نمی کاهند .

لازم به ذکر است که شرکت گوگل تاکنون درباره گوشی های ساخت خود اظهار نظری نکرده است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا