امور زیربناییراه و ساختمان

ایرلاین‌های کوچک در بازار رقابتی دوام نمی‌آورند

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه با ایجاد شرایط رقابتی ایرلاین‌های کوچک به سمت ادغام پیش می‌روند، گفت: تنها شرکت‌هایی در صنعت هوایی ماندگار می‌شوند که توانایی رقابت را داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،، علی عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در نشست خبری حاشیه ورود دو فروند هواپیمای ATR با اشاره به لزوم برندسازی در صنعت حمل و نقل هوایی اظهار داشت: در حال حاضر مدل‌های اداره شرکت‌های هواپیمایی در ایران قدیمی هستند و باید برای اداره ایرلاین‌ها از روش‌های جدید استفاده کرد.

وی با بیان اینکه با افزایش درخواست سرمایه‌گذاری در صنعت هوانوردی اخیرا دو شرکت هواپیمایی جدید شروع به کار کرده‌اند، گفت: ایرلاین‌ها در صنعت هوایی کشورمان باید در فضای رقابتی فعالیت کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: به طور قطع در ارائه مجوزها به سرمایه‌گذاران برای راه‌اندازی ایرلاین جدید به مسائل فنی و رعایت استانداردهای بین‌المللی تاکید داشته‌ایم و قطعا ایرلاین‌ها در شرایط فضای رقابتی در بازار ماندگار می‌مانند.

وی همچنین درباره ادغام شرکت‌های هواپیمایی کشورمان اظهار داشت: به طور قطع اگر فضای رقابتی در بازار حاکم باشد شرکت‌های کوچک نمی‌توانند شرایط بازار را تحمل کنند و خودشان به سمت ادغام پیش می‌روند.

 

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا