انرژی

افزایش ۴۲ درصدی دکل‌های حفاری نفت آمریکا

شمار دکل‌های حفاری نفت آمریکا با افزایش هزینه شرکت‌های انرژی در بحبوحه بهبود قیمت‌ها، حدود ۴۲ درصد تا پایان سال ۲۰۱۷ در مقایسه با سال ۲۰۱۶ افزایش یافت.

به گزارش آرمان اقتصادی، شرکت‌های حفاری نفت آمریکا در هفته منتهی به ۲۹ دسامبر شمار دکل‌های حفاری نفت را برای دومین هفته متوالی در ۷۴۷ حلقه ثابت نگه داشتند. طبق اعلام شرکت بیکرهیوز، شمار دکل‌ها ۲۲۲ حلقه بیشتر از ۵۲۵ حلقه در پایان سال ۲۰۱۶ بود.

شمار دکل‌های حفاری نفت که معیاری برای سنجش تولید آینده است، پس از رشد ۱۰ حلقه‌ای در نوامبر، در دسامبر تغییری نداشت. شمار دکل‌ها پس از شش حلقه کاهش در سه ماهه سوم، سه حلقه دیگر در سه ماهه چهارم کاهش یافت.

همچنین بخوانید

قیمت نفت آمریکا روز جمعه در آخرین روز معاملات سال بالای ۶۰ دلار در هر بشکه بسته شد و سال ۲۰۱۷ را با ۱۲ درصد رشد به پایان رساند. قیمت نفت تحت تاثیر نشانه‌های کاهش عرضه جهانی که از سال ۲۰۱۴ بازار را فرا گرفته بود و توافق کاهش تولید اوپک و غیراوپک، تحت پشتیبانی قرار گرفت.

توافق کاهش تولید به رهبری اوپک از اول ژانویه سال ۲۰۱۷ آغاز شد و قرار است تا پایان سال ۲۰۱۸ ادامه پیدا کند.

میانگین قیمت نفت آمریکا در سال ۲۰۱۷ به حدود ۵۱ دلار در هر بشکه رسید که بالاتر از میانگین ۴۳.۴۷ دلار در سال گذشته بود.

شرکت خدمات مالی Cowen & Co با انتظار برای قیمت‌های بالاتر در سال‌های آینده اعلام کرد: در ۲۱ برنامه از حدود ۶۵ برنامه تولید و اکتشاف که مورد بررسی آنها قرار گرفته است، دستورالعمل هزینه سرمایه‌ای برای سال ۲۰۱۸ به میزان ۱۳ درصد افزایش نسبت به سال ۲۰۱۷ را نشان می‌دهند.

این شرکت که به نوبه خود شمار دکل‌های حفاری نفت آمریکا را دنبال می‌کند انتظار دارد شمار دکل‌ها در سال ۲۰۱۸ کاهش تدریجی پیدا کند.

شمار دکل‌های نفت و گاز طبیعی فعال در هفته منتهی به ۲۹ دسامبر، به ۹۲۹ حلقه رسید که ۴۱ درصد نسبت به ۶۵۸ حلقه در پایان سال ۲۰۱۶ افزایش داشت. میانگین شمار دکل‌های فعال در سال ۲۰۱۷ به ۸۷۶ حلقه در مقایسه با ۵۰۹ حلقه در سال ۲۰۱۶ و ۹۷۸ حلقه در سال ۲۰۱۵ رسید. اکثر دکل‌ها نفت و گاز تولید می‌کنند.

طبق گزارش تولید ماهانه اداره اطلاعات انرژی آمریکا، تولید نفت خام این کشور در اکتبر ۱۶۷ هزار بشکه در روز افزایش یافت و به ۹.۶۴ میلیون بشکه در روز رسید که بالاترین میزان در بیش از ۴۶ سال گذشته بود.

بر اساس گزارش رویترز، اگر این آمار در ماه آینده بازبینی نشود بالاترین سطح تولید ماه مه سال ۱۹۷۱ خواهد بود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا