صنعت، معدن، تجارت

راه اندازی خط دریایی – تجاری خرمشهر به قطر و کویت

خرمشهر- استاندار خوزستان از راه اندازی خط کشتیرانی باری خرمشهر – قطر و خرمشهر- کویت خبر داد تا میزان صادرات از طریق آب های خوزستان افزایش یابد.

به گزارش آرمان اقتصادی، غلامرضا شریعتی ظهر امروز در آیین گشایش نخستین خط مستقیم کشتیرانی خرمشهر به عمان در جمع خبرنگاران در اداره بندر خرمشهر اظهار کرد: به زودی خط دریایی خرمشهر به قطر و خرمشهر به کویت را ه اندازی میشود تا زیرساخت های صادرات استان خوزستان به کشورهای همسایه بیشتر شود.

وی با تاکید بر اینکه ایجاد زیرساخت های اقتصادی و صادراتی از وظایف دولت در خوزستان است تا صادر کنندگان بتوانند با شرایط مناسبت تر، برنامه ریزی بهتر و هزینه کمتر به امر صادرات بپردازند، افزود: در صورت افزایش امکان مبادلات تجاری با کشورهای همسایه، تجار کشور و منطقه می توانند با انتخاب گزینه ها مختلف، در شرایط و زمان های مختلف اقدام به صادرات بدون دغدغه و رضایت بخش کنند.

استاندار خوزستان از راه ندازی خط دریایی خرمشهر به بندر صحار عمان به عنوان ایجاد نوعی زیرساخت یاد کرد و با جمله « زیرساخت اقتصادی بود اما تیم کار نبود» به دلیل مغفول ماندن از این ظرفیت تا کنون اشاره کرد.

وی توضیح داد: یک نیاز بود که تیمی کاری متشکل از معاونت اقتصادی استانداری، سازمان صنعت معدن تجات و اتاق بازرگانی تشکیل و با همکاری سفیر کشور سلطنتی عمان و رایزن اقتصادی این کشور با بررسی این مورد نسبت به استفاده زا ین ظرفیت اقدام کنند.

شریعتی، ایجاد فرصت های شغلی و وارد کردن شوک به تولید کنندگان و صادر کنندگان منطقه را از مهمترین تاثیرات راه اندازی این خطر دریایی دانست و اظهار کرد: ایجاد زیرساخت ها همچون راه اندازای خطوط دریایی با کشورهای همسایه، می تواند علاوه بر ایجاد زمینه اشتغال، شوکی را به تولید کنندگان و صادرکنندگان وارد کنند که با در دسترس دیدن بازارهای جدید اقدام به گسترس فعالیت تولیدی و صادرات کنند و به طبع آن سهم استان خوزستان در صادرات ناخالص ملی افزایش یابد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا