صنعتصنعت، معدن، تجارت

ارتقاء بهروری در کشور عامل اساسی خروج از چرخه مسائل و مشکلات اقتصادی است

همایش پنجمین دوره طرح “ایران تک” با هدف ارزیابی و معرفی برترین شرکت های منطقه غرب و شمال غرب کشور به اهتمام نمایندگی های سازمان مدیریت صنعتی در استان های آذربایجان شرقی و غربی اردبیل، زنجان، کردستان و کرمانشاه در مجتمع پتروشیمی تبریز برگزار شد.

به گزارش آرمان اقتصادی ، مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی در این همایش اظهار داشت: اگر قرار است کشور از چرخه مسائل و مشکلات اقتصادی خارج شود، بدون تردید عامل اساسی آن بهره وری بنگاه های اقتصادی و نقطه شروع اصلاح این وضعیت، تشخیص درست است.

محمدعلی محمدی با تشریح راه هایی که برای توسعه اقتصادی کشور وجود دارد گفت: ورود سرمایه گذاران خارجی، علاوه بر افزودن به حجم سرمایه گذاری داخلی، تکنولوژی مدیریت بنگاه های اقتصادی را به کشور وارد می کند و سبب ارتقا مدیریت در بنگاه ها می شود.

محمدی یادآور شد: علاوه بر این، سرمایه گذاری خارجی تحت سیاست های مناسب دولت، می تواند موجب توسعه بازارهای خارجی برای محصولات تولیدی داخل کشور شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی راه دیگر توسعه اقتصادی را ارتقا بهره وری و بهبود مدیریت در بنگاه ها دانست و گفت: بهبود مدیریت با نصب مدیران حرفه ای در بنگاه های اقتصادی عمومی و دولتی؛ بهبود نظام حاکمیتی در آن بنگاه ها؛ شفاف سازی عملکرد آنها و در نتیجه بهبود نظام مدیریتی اتفاق می افتد.

وی در ادامه اظهار داشت: در گزارش بانک جهانی در سال ۲۰۱۶ ایران در بین ۱۹۰ کشور از نظر فضای کسب و کار رتبه ۱۱۸ را کسب کرده است در نتیجه باید برای عملیاتی کردن سیاست های بهبود فضای کسب و کار چاره اندیشی کنیم.

 

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی تاکید کرد: رشد بهره وری استفاده از ظرفیت ها و دارایی های موجود، یکی از ضروریات قطعی افزایش رشد اقتصادی و مستلزم تحقق ایجاد فضای مناسب کسب و کار است.

طرح “ایران تک” برای گروه های مختلف جامعه از جمله سیاست گذاران، سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی بمنظور تحلیل روند اقتصادی منطقه ، تدوین سیاست های اصلاحی، تحلیل بازار سرمایه ، شناسایی فرصت های همکاری اقتصادی و تشویق رقابت در بخش دولتی و خصوصی دارای اهمیت است و در حال حاضر ۵۰۰ شرکت بزرگ و تأثیرگذار منطقه شمال غرب با دبیرخانه ایران تک، همکاری دارند.

منبع

ایدرو

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا