بانکبانک و بیمه

بانک گلدمن ساچ ۵ میلیارد دلار ضرر کرد


بانک گلدمن ساچ اعلام کرد به دلیل اعمال تغییرات در قوانین مالیاتی آمریکا، سود سه ماه پایانی سال جاری میلادی آن ۵ میلیارد دلار کاهش پیدا می کند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی (ecoideal) به نقل از سی ان بی سی، بررسی های اخیر نشان می دهد که بانک بزرگ آمریکایی گلدمن ساچ در سه ماه پایانی سال جاری میلادی به دلیل قانون اصلاح لایحه مالیاتی دولت ایالات متحده و تغییرات به وجود آمده در آن، ۵ میلیارد دلار ضرر کند.

در همین حال، این بانک نیویورکی اعلام کرد که دو سوم این ضرر به دلیل تغییرات در مورد بازگشت مالیات ها است؛ یعنی زمانی که سرمایه از خارج از کشور بازگردانه می شود و یک سوم این ضرر بزرگ به تاثیر اجرای سیستم مالیاتی داخلی و بازمحاسبه دارایی مالیات های معوق در سطح پایین تر است که به عنوان نرخ مالیات شرکت ها در نظر گرفته می شود. پیش از این شرکت های آمریکایی راه هایی را پیدا کرده بودند که برای اجتناب از پرداخت مالیات سنگین، به طور قانونی پول های خود را در کشورهای دیگر نگه می داشتند.
بر همین اساس، انتظار می رود با اعمال تغییرات در قانون مالیاتی جدید آمریکا، بعضی از شرکت ها ترغیب به بازگرداندن پول خود به آمریکا شوند و احتمالا این رقم چیزی بالغ بر ۲.۵ تریلیون دلار یا بیشتر از آن خواهد بود. البته برخی از کارشناسان اقتصادی بر این باور هستند که به دلیل کاهش نرخ مالیاتی شرکت ها، تاثیر کلی آن بر روی اقتصاد آمریکا نامحسوس باشد.

همچنین بخوانید

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا