بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

هند آرام و بی‌سروصدا در حال پیشروی است

ماهنامه عصر تراکنش / وقتی صحبت از هاب فین‌تک آسیا می‌کنیم، یاد چین و سنگاپور می‌افتیم. تلاش‌های دوبی را هم نمی‌شود نادیده گرفت. منتها کمتر کسی تصور می‌کند که هند در مسیر هاب فین‌تک آسیا شدن است. برخی خبرها از هند را که مرور می‌کنیم، این ایده در ذهن شکل می‌گیرد که احتمالاً هند را نباید دست‌کم گرفت. مثلاً اپلیکیشن تِز طی یک ماه به ۷.۵ میلیون کاربر و ثبت بیش از ۳۰ میلیون تراکنش رسید؛ یا قابلیت جدید پرداختی واتس‌آپ در هند، تهدیدی برای بازیگران صنعت پرداخت دیجیتال این کشور شده است؛ یا اضافه شدن قابلیت پیام‌رسانی به سرویس پی‌تی‌ام هندی‌ها به‌دلیل مشکلاتی که در توسعه داشتند، با ایجاد زیرساخت شرایط گسترش استفاده از تلفن همراه برای کاربردهای مختلف را فراهم کردند.

پی‌تی‌ام یکی از شناخته‌شده‌ترین کسب‌وکارهای پرداخت در هند است. این کسب‌وکار اخیراً یک میلیارد دلار برای توسعه کسب‌وکارش اختصاص داده است. البته برندهای شناخته‌شده دنیا هم به هند بی‌توجه نبوده‌اند. مثلاً گفته می‌شود سرویس اپل‌پی به‌زودی در هند راه‌اندازی می‌شود. اخیراً شرکت مسترکارت نخستین آزمایشگاه نوآوری خود را در هند افتتاح کرده است تا با همکاری جامعه مالی این کشور بتواند روی فناوری‌های آینده در حوزه پرداخت‌های دیجیتالی، دست‌کاری داده‌ها، مشارکت مالی و تقلب فعالیت کند.

همچنین بخوانید

شنیدن این خبر که هنگام فصل حراج در هند، پرداخت آنلاین نسبت به پرداخت نقدی پیشتاز است هم یعنی هند در مسیر توسعه قرار دارد؛ منتها اینکه چقدر راه دارد تا به قطب فین‌تک آسیا تبدیل، شود فعلاً جای سؤال دارد. در فروش بازار الکترونیکی هند، پرداخت آنلاین دست پول نقد را از پشت بسته است. شرکت‌های پرداخت آنلاین و تجارت الکترونیکی در هند گزارش کرده‌اند که میزان پرداخت‌های دیجیتال آنها در ماه سپتامبر افزایش زیادی داشته است.

منبع

راه پرداخت

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا