ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

سرمایه شرکت مخابرات ایران افزایش یافت

مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام شرکت مخابرات ایران امروز برگزار شد.

به گزارش آرمان اقتصادی، در مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام شرکت مخابرات ایران امروز (یکشنبه ۱۰ دی) با حضور ۹۰/۱۷ درصد سهامداران و تصویب ۶۰۰ میلیارد تومان افزایش سرمایه  برگزار شد.

این افزایش سرمایه از محل مطالبات و آورده سهامداران و به منظور توسعه و بهسازی فعالیت ها، اصلاح ساختارهای کسب وکار و ساختارهای مالی و حفظ وگسترش سودآوری شرکت تصویب شد.

همچنین بخوانید

با تصویب این افزایش سرمایه، سرمایه شرکت مخابرات ایران از شش هزار میلیارد تومان به شش هزار وششصد میلیارد تومان افزایش یافت.

این آورده از محل ۳۰ درصد سود توزیعی سال ۹۴ تامین شده است که حداکثر طی دو سال به سرمایه شرکت مخابرات ایران افزوده خواهد شد.

در این مجمع برات قنبری، رئیس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران، ابراز امیدواری کرد با طرح‌های توسعه‌ای این شرکت، درآمد مخابرات در سال ۹۶ از محل دیتا و مکالمه صوتی، افزایش یابد.

رئیس مجمع فوق‌العاده شرکت مخابرات ایران با تشریح دلایل افزایش سرمایه، توسعه برنامه های زیرساختی به منظور بازگشت سرمایه و تضمین سودآوری سهامداران را از مهم‌ترین دلایل افزایش سرمایه شرکت عنوان کرد.

قنبری با اشاره به بحث مدیریت سودآوری در شرکت‌های حوزه فناوری در دنیا از سرمایه‌گذاری ۱۷ هزار میلیارد تومانی شرکت مخابرات ایران به‌منظور توسعه و به‌روز کردن زیرساخت، لایه دسترسی و شبکه ارتباطات ثابت کشور خبر داد.

وی با تبیین برنامه‌های تحول و توسعه شرکت مخابرات ایران خاطرنشان کرد: با مدنظر قرار دادن تحولات حاکم بر حوزه ICT و حاکمیت فضای مجازی و همچنین بروز پدیده OTT ها لزوم تغییر مدل تجاری شرکت به‌منظور افزایش چابکی و کسب سهم بازار بهتر بیش از گذشته احساس می‌شود.

رئیس هیئت‌مدیره شرکت مخابرات ایران چشم‌انداز این شرکت را تبدیل‌شدن به یک ساختار هوشمند دیجیتال بر اساس سفارش مشتری عنوان کرد و افزود: به‌منظور تحقق این امر، افزایش سرمایه شرکت مخابرات ایران در این مجمع تصویب می‌شود تا با حضور مقتدرانه و به‌موقع و همچنین ایجاد زیرساخت‌های لازم، بازار ارتباطات کشور بیش از گذشته گسترش یابد.

وی اضافه کرد: گسترش اپراتورهای همراه بدون افزایش زیرساخت مخابرات ایران امکان‌پذیر نیست، بنابراین لایه دسترسی باید به‌گونه‌ای بهینه‌سازی شود تا حداقل سرعت مشتریان به ۲۰ مگابیت بر ثانیه برسد.

رئیس هیئت‌مدیره شرکت مخابرات ایران، هدف از این توسعه را افزایش سطح دسترسی مشتریان به اینترنت در حوزه ثابت و سیار عنوان کرد و افزود: دنیا به سمت ارتباطات سیار و ارتباطات سیار نیز به سمت زیرساخت ارتباطات ثابت حرکت می‌کند.

قنبری تصریح کرد: تا سال ۲۰۲۰ تمام روستاها و شهرهای کشور همانند یک تار عصبی گسترده، تحت پوشش شبکه فیبر نوری قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا