صنعتصنعت، معدن، تجارت

مدیرعامل سایپا : خودروی برقی تولید می‌کنیم

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از برنامه‌ریزی برای تولید خودروی برقی خبر داد.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از ایسنا، محسن جهرودی امروز در نشستی خبری اظهار کرد: در آینده نزدیک یکی از سایت‌های تولیدی سایپا به تولید خودروی الکتریکی اختصاص خواهد یافت.

وی با بیان اینکه تیبای برقی به عنوان اولین نمونه در این زمینه تولید شده است، خاطرنشان کرد: سعی می‌کنیم برای تولیدهای آینده به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که بتوانیم به تمام نیازهای بازار پاسخ دهیم.

محسن جهرودی
محسن جهرودی

وی ادامه داد: بنابراین طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته در آینده تولیداتی در تمام سطوح قیمتی خواهیم داشت و به دنبال طراحی و تولید پلت‌فرم هم هستیم.

وی افزود: علاوه بر محصولات جدید بررسی می‌کنیم که آیا استراتژی ما حفظ دو محصول موجود در رده کیفی هشت ستاره و ارتقای آن یا از رده خارج کردن این محصولات است که این موضوع در جلسه هیات مدیره سایپا در هفته آینده بررسی خواهد شد.

جهرودی با بیان اینکه سال‌ها پیش که منابع مالی مورد نیاز وجود داشت و می‌توانستیم به توسعه محصولات جدید بپردازیم، در این کار تعلل شد تصریح کرد: ما هم‌اکنون از زمان طلایی صنعت خودرو در گذشته فاصله گرفته‌ایم بنابراین نیازمند بازنگری در استراتژی‌های صنعت خودرو هستیم.

وی ادامه داد: به عنوان مثال در بازار فعلی رقبای ما فروش اقساطی را با پیش‌پرداخت اندک و با منابع مالی شرکای چینی خود انجام می‌دهند که در این زمینه باید راهکارهای لازم برای رقابت با آنها اندیشیده شود.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا افزود: در یک ماه گذشته تلاش شده بدهی قطعه‌سازان پرداخت شود. در این زمینه حدود ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات از یکی از صندوق‌ها دریافت و به قطعه‌سازان پرداخت شد. به این ترتیب بخش قابل توجهی از بدهی‌ها به قطعه‌سازان کاهش یافته است.

وی ادامه داد: قیمت خالص فروش پراید برای ما حدود ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است و مابقی قیمت آن مربوط به مالیات بر ارزش افزوده و دیگر عوارض دولتی است. بنابراین هیچ خودرویی با این قیمت در جهان وجود ندارد. ضمن آنکه تولید آن نیز برای ما زیان‌ده است. با این حال به د لیل آنکه حدود ۱۳۰ هزار نفر در تامین قطعات پراید فعال هستند، از رده خارج کردن آن نیاز به تامل و راهکار مناسب در این زمینه دارد.

وی با بیان اینکه در خودروی کوئیک چند مدل مختلف قیمتی تعریف شده تا به سطح انتظارات جامعه از نظر قیمت خودرو نزدیک شویم، اظهار کرد: به عنوان مثال تفاوت قیمت خودرو با گیربکس دستی و اتومات حداقل ۵ میلیون تومان است.

وی ادامه داد: استقرار خرد مالی، ایجاد انضباط مالی و همچنین ایجاد شورای مالی از برنامه‌های جدید گروه خودروسازی سایپاست تا ارزش سهام این شرکت در بورس حفظ شده و ارتقا یابد. ضمن آنکه مشکلات مالی گروه خودروسازی سایپا بزرگ نیست و با توجه به فروش ۲۸ هزار میلیارد تومانی شرکت مشکل خاصی در این رابطه نداریم. ضمن آنکه باید دارایی‌های غیرمولد که در فضای تولید نقشی ندارند، شناسایی و واگذار شوند.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در پاسخ به پرسشی درباره واگذاری سایت بن‌رو به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و شرکت رنو اظهار کرد: در مورد بن رو ما مجری سیاست‌های کلان سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران هستیم و سیاستی که از سوی آنها اتخاذ شود، مجری آن خواهیم بود.

منبع

ایدرو

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا