بورسبورس اوراق

ادامه عرضه حقیقی‌ها نفس بازار را برید

 

امروز نیز شاهد بازار یکدست قرمز و پر حجمی بودیم. عرضه سنگین و هیجانی در گروه های پیشرو تا اواسط بازار ادامه یافت اما حمایت حقوقی ها مانع از ریزش بیشتر برخی سهم های بنیادی و شاخص ساز شد.

 

به گزارش آرمان اقتصادی، دماسنج بازار بورس در طی داد و ستدهای صورت گرفته با ۱۶۴۹ واحد افت به عدد ۹۵هزار و ۵۶۱ رسید. امروز ۱میلیارد و ۹۰۱ میلیون برگه سهم به ارزش ۴۷۲۸میلیارد ریال معامله شد که نسبت به روز گذشته افزایش قابل ملاحظه ای داشته است..شاخص هم وزن هم با ۴۴۱ واحد کاهش به عدد ۱۷۲۲۰رسید.شاخص کل فرابورس نیز با کاهش ۳۵ واحدی روی عدد یک هزار و ۳۳ واحد به کار خود پایان داد.

در ادامه هیجانات و نشستن حقیقی ها در صف فروش ، امروز نیز شاهد بازار یکدست قرمز و پر حجمی بودیم. عرضه سنگین و هیجانی در گروههای پیشرو تا اواسط بازار ادامه یافت اما حمایت حقوقی ها مانع از ریزش بیشتر برخی سهم های بنیادی و شاخص ساز شد. در طی معاملات امروز بازار سهام بیشترین تاثیر منفی نمادهای “فولاد” ، “رمپنا” و “تاپیکو” هر هکدام به ترتیب با ۱۰۶ ، ۹۶ و ۷۷ واحد افت بر شاخص اعمال کردند.

اما در سوی دیگر بازار نمادهای “شپدیس” ، “وسینا” و “بفجر” هرکدام با افزایش ۱۵ و ۱۱ و۳ واحدی تا حدی منفی های شاخص را جبران نمودند.

در بازار امروز نمادهای “دسانکو” ، “کفپارس” که با توجه به تعدیل پیش بینی درامد هر سهم سال مالی منتهی به۱۳۹۶/۰۹/۳۰و ۱۳۹۷/۰۹/۳۰ – مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده مبنی بر انتخاب اعضاء هیئت مدیره، “وکار” پس از برگزاری مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده مبنی بر انتخاب اعضای هیئت مدیره- تعدیل پیش بینی درامد هر سهم سال مالی منتهی به ۱۳۹۵/۱۲/۲۹و ارائه اطلاعات شفاف سازی ،” دتولید” پس از ارائه اطلاعات پیش بینی  و “بهپاک”  پس از ارائه اطلاعات تکمیلی در خصوص عملکرد واقعی ، متوقف شده بودند، بازگشایی شدند. و در طرف مقابل نمادهای “وبوعلی” جهت برگزاری مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده به منظور انتخاب اعضاء هیئت مدیره  و “وتعاون” جهت برگزاری مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام  متوقف شدند.

در سراسر بازار امروز موجی از هیجان و ترس ناشی از ریزش بیشتر شاخص سبب شد تا حقیقی های عجول سهام ارزنده خود را به دست حقوقی های فرصت شناس بسپارند.اما نکته ای که شاید اکثر کارشناسان بازار بدان تاکید دارند حفظ ثبات در رویه معاملات و منطقی رفتار کردن در چنین شرایطی می باشد. البته برخی دیگر از کارشناسان ریزش های فعلی شاخص را صحیح می دانند و تاکید بر اصلاح و استراحت کوتاه مدت برخی سهام دارند.

 

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا