بانکبانک و بیمه

اختصاص ۲۷۰۰ میلیارد تومان خط اعتباری برای تعیین تکلیف تعاونی وحدت

 

بانک مرکزی در جریان تعیین تکلیف سپرده‌گذاران افضل توس، البرز ایرانیان و وحدت در مجموع خط اعتباری ۴۵۰۰ میلیاری را به تصویب رساند که از این رقم ۲۷۰۰ میلیارد تومان برای وحدت به موسسه ملل پرداخت می‌شود.

 

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از روابط عمومی موسسه ملل، این موسسه به عنوان یکی از پنج موسسه مجاز از سوی بانک مرکزی معرفی شده و بانک مرکزی به منظور ساماندهی بازار غیرمتشکل پولی و پایان دادن به فعالیت موسسات غیرمجاز در مردادماه امسال تصمیم به واگذاری سه موسسه بزرگ باقی مانده در این بازار گرفت که بنا بر توافقات انجام شده تعاونی‌ وحدت به موسسه ملل واگذار شد.

در این راستا موسسه ملل اعلام کرد که در مهرماه فرآیند تعیین تکلیف سپرده‌گذاران تعاونی زیر نظر خود که از مدت‌ها قبل منحل شده بودند را در دستور کار قرار خواهد داد. بنابراین ابتدا فرایند پرداخت سپرده‌های تا سقف سه میلیون تومان آغاز و در ادامه با تصمیمی که در جلسه‌ای متشکل از نمایندگان سران سه قوا گرفته شد ورود به پرداخت‌های تا سقف ۱۰۰ میلیون و حتی بالاتر نیز در آذرماه آغاز شد.

بانک مرکزی در جریان تعیین تکلیف سپرده‌گذاران افضل توس، البرز ایرانیان و وحدت در مجموع خط اعتباری حدود ۴۵۰۰ میلیاری را برای آن‌ها به تصویب رسانده است که از این رقم ۲۷۰۰ میلیارد تومان برای وحدت به موسسه ملل پرداخت خواهد شد.

بر اساس این گزارش، ۳۱ سال از فعالیت مؤسسه اعتباری که با نام صندوق قرض‌الحسنه عسکریه کار خود را آغاز کرد می گذرد.

این موسسه همزمان با اینکه در سال ۱۳۷۳ با شکل گرفتن وزارت تعاون به عنوان اولین تعاونی اعتبار آزاد در سطح کشور مجوز فعالیت خود را از وزارت تعاون اخذ کرد پیگیری های لازم را جهت اخذ مجوز فعالیت تحت عنوان مؤسسه مالی و اعتباری عسکریه از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران آغاز کرد.

در سال ۱۳۸۵ توافق نامه ای بین هیأت مدیره مؤسسه و بانک مرکزی برای تبدیل تعاونی اعتبار عسکریه به مؤسسه مالی و اعتباری امضا که در نهایت این توافق نامه منجر به صدور موافقت اصولی بانک مرکزی شد و سپس مؤسسه با فراهم آوردن اسناد  مورد نیاز و اخذ مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار در ابتدای سال ۱۳۹۰ جهت تأمین سرمایه مورد نیاز و تبدیل شدن به سهامی عام، اقدام به پذیره نویسی سهام کرد که پس از اتمام مراحل پذیره نویسی و بررسی و تائید بانک مرکزی و سازمان بورس و اوراق بهادار در اوایل تیرماه سال ۱۳۹۰ نزد اداره کل ثبت شرکت ها به عنوان مؤسسه مالی و اعتباری سهامی عام ثبت و تغییرات آن در روزنامه رسمی درج شد.

سپس نام مؤسسه سازمان بورس و اوراق بهادار به ثبت رسید و سهام مؤسسه نیز در شرکت فرا بورس ایران مورد معامله قرار گرفته و در حال حاضر نیز معاملات آن در حال انجام است.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا