خودروصنعت، معدن، تجارت

چین تعداد بی‌سابقه‌ای خودرو را فراخوانی کرد

رییس اداره کل نظارت بر کیفیت، بازرسی و قرنطینه چین گفت: در سال ۲۰۱۷ میلادی بیش از ۲۰ میلیون خودروی معیوب در چین فراخوان شدند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از  مهر، شینهوا، «یان فنگمین» رییس اداره کل نظارت بر کیفیت، بازرسی و قرنطینه چین گفت: در سال جاری میلادی بیش از ۲۰ میلیون خودروی معیوب توسط شرکت های خودروساز چینی در کشور فراخوان شدند و این برای چهارمین سال متوالی است که یک رکورد جدید در ارتباط با فراخوان خودروهای معیبوب ثبت می شود.

همچنین بخوانید

 وی گفت: در سال ۲۰۱۷ میلادی تعداد ۲۰ میلیون و ۵۰ هزار دستگاه خودرو فراخوان شدند که این رقم در مقایسه با سال قبل ۷۷ درصد افزایش نشان می دهد. همچنین تعداد خودروهای فراخوان زده شده در سال ۲۰۱۵ میلادی ۵ میلیون و ۵۹۰ هزار دستگاه و این رقم برای سال ۲۰۱۶ میلادی ۱۱میلیون و ۳۴۰هزار خودرو ثبت شده است؛ طی سالهای ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷  رشد سالانه فراخوان خودروهای معیوب بیش از ۵۰ درصد در هر سال بوده است.

این مقام چینی تصریح کرد که چین بعداز ایالات متحده، رتبه دوم را در فراخوان خودرو به خود اختصاص داده است. در سال ۲۰۱۷ میلادی مشکلات مرتبط با کیسه هوا و کمربند ایمنی منجر به فراخوان ۱۰ میلیون و ۶۴۰هزار دستگاه خودرو شد که این میزان، ۵۳.۱ درصد از کل سهم فراخوان ها را به خود اختصاص داد.

فقط در سال جاری میلادی کیسه های هوا معیوب تولید شده توسط شرکت ژاپنی «تاکات» منجر به فراخوان ۹ میلیون و ۸۷۰ هزار دستگاه خودرو توسط ۲۹ تولید کننده خودرو در چین شد؛ این عیب در مجموع باعث فراخوان ۱۹ میلیون و ۵۲۰هزار دستگاه خودرو از ۳۸ شرکت طی سال های اخیر شده است.

 از سال ۲۰۱۴ میلادی، یعنی همزمان با شروع اعمال قانون فراخوان خودروهای معیوب در چین، تعداد یکهزار و ۵۴۸ فراخوان با ثبت مجموع ۵۶ میلیون و ۷۴۰ هزار دستگاه خودرو در این کشور گزارش شده است.

 

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا