بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

چگونگی پرداخت عوارض خروج از کشور با اپلیکیشن ایوا / آموزش تصویری

با تلاش و پیگیری فراوان شرکت پرداخت الکترونیک سداد، بانک ملی ایران، نیروی انتظامی ج.ا.ا و سازمان امور مالیاتی کشور، سه شیوه آسان برای پرداخت عوارض خروج از کشور راه‌اندازی شده است که در حال حاضر در تمام مرزهای هوایی کشور عملیاتی شده است و به زودی در مرزهای زمینی و دریایی نیز قابل‌استفاده خواهد بود. یکی از این سه روش پرداخت عوارض از طریق اپلیکیشن ایوا است که در این مطلب قصد داریم به ساده‌ترین شکل ممکن نحوه استفاده از آن را توضیح دهیم. دومین روش مراجعه به سایت شرکت پرداخت الکترونیک سداد است، به این صورت که وارد درگاه پرداخت این شرکت می‌شوید و پرداختتان را انجام می‌دهید و سومین روش از طریق دستگاه‌های کارت‌خوان این شرکت است که به‌صورت اختصاصی برای پرداخت عوارض خروج از کشور تجهیز شده‌اند.

 

همچنین بخوانید

چگونگی پرداخت عوارض خروج از کشور با اپلیکیشن ایوا

۱. برای این کار ابتدا باید اپلیکیشن ایوا را از طریق کافه بازار، گوگل‌پلی، اپ‌استور یا سایت شرکت پرداخت الکترونیک سداد دانلود کنید.

۲. بعد از دانلود اپلیکیشن و وارد شدن به آن روی گزینه «عوارض خروج» کلیک کنید تا مانند صفحه‌ی زیر وارد بخش عوارض خروج از کشور این اپلیکیشن شوید.

۳. در این صفحه ابتدا باید «نوع خروج» خود را که یکی از موارد «سفر هوایی سیاحتی» و «سفر هوایی زیارتی» است، انتخاب کنید.

۴. سپس باید کد ملی فردی که قصد خروج از کشور دارد را به‌صورت دستی یا با استفاده از بارکدخوان وارد کنید.

** برای افزودن افراد بیشتر و پرداخت عوارض خروج از کشور آن‌ها می‌توانید روی گزینه‌ای که در پایین این صفحه قرار دارد کلیک کنید و کد ملی آن‌ها را نیز وارد کنید.

۵. در آخر و بعد از پر کردن فیلدهای درخواستی، روی گزینه «تایید» کلیک کنید.

۶. در صفحه‌ای مانند صفحه‌ی زیر اطلاعاتی که وارد کرده بودید به شما نشان داده می‌شود و از شما می‌خواهد تا برای پرداخت عوارض، «شماره کارت بانکی»، «رمز دوم کارت» و «CVV2» کارت خود را وارد کنید.

۷. بعد از وارد کردن اطلاعات کارت بانکی خود روی گزینه «پرداخت» کلیک کنید.

۸. در نهایت عوارض خروج از کشور شما با استفاده از اپلیکیشن ایوا پرداخت می‌شود و جزئیات پرداختتان نیز برای شماره همراه شما پیامک می‌شود.

۹. یک کد آفلاینی نیز برای هر کدام از عوارض‌های پرداخت شده، ایجاد می‌شود که هم به‌صورت پیامک برای شما ارسال می‌شود و هم در «منوی تاریخچه تراکنش‌ها» قابل مشاهده است.

۱۰. برای مشاهده‌ی جزئیات پرداخت انجام شده در «منوی تاریخچه تراکنش‌ها» باید روی «سه خطی» که در سمت راست و بالای اپلیکیشن قرار دارد کلیک کنید.

۱۱. با انتخاب گزینه «تاریخچه تراکنش‌ها» جزئیات تراکنش انجام داده شده، نمایش داده می‌شود.

** اطلاعات عوارض خروج از کشور شما حداکثر پس از ۳۰ دقیقه در سامانه ناجا ثبت می‌شود و شما می‌توانید صرفاً با ارائه مدارک شناسایی در بخش کنترل گذرنامه، از مرز عبور کنید.

منبع

راه پرداخت

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا