اقتصاد کلان

اونس ارزان شد/ گرانی هدیه دلار به سکه و طلای خام + نمودار

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، برای بررسی ارزش طلا در هفته ای که تنها چند ساعت از آن باقی مانده، نیاز است ارزش اونس جهانی و دلار آمریکا مورد بررسی قرار گیرد، زیرا این دو مولفه تاثیر بسزایی بر روند ارزش گذاری طلا و انواع سکه در بازار ایران دارند.
اونس جهانی
 
نگاه کلی به روند ارزش گذاری اونس جهانی گواه آن است که ارزش طلا در بازارهای جهانی روند نزولی به خود گرفته است.
اونس جهانی هفته را در محدوده ۱۲۱۰ دلار آغاز کرده و در روز یکشنبه این ارزش بار دیگر تکرار شده است. اما این تکرار باعث نشده تا ارزش طلا در بازارهای جهانی روز دوشنبه روند صعودی به خود نگیرد.
ارز اونس در روز دوشنبه به محدوده ۱۲۱۵ دلار رسیده و این ارزش بالاترین رقم برای اونس در طی یک هفته بوده است.
از ابتدای روز دوشنبه ارزش طلا در بازارهای جهانی روند نزولی به خود گرفته و تا انتهای روز پنج شنبه ارزش ۱۱۹۰ دلار را برای خود انتخاب کرده است.
دلار آمریکا
برخلاف اونس جهانی که در طی یک هفته روند نزولی به خود گرفته بود، ارزش دلار روند صعودی به خود گرفته و در پایان هفته ارزشی در حدود ۳۸۵۸ تومان را برای خود انتخاب کرده است.
دلار کار خود را در روز شنبه با نرخ ۳۸۰۸ تومان آغاز کرده و تا روز چهارشنبه با تکیه بر افزایش قیمت به نرخ ۳۸۶۰ تومان رسید، ارزشی که قله هفته نام گرفته است.
اما در طی معاملات روز پنجشنبه دلار اندکی افت کرد و به قیمت ۳۸۵۸ تومان معامله شد.
اونس ارزان شد/ گرانی هدیه دلار به سکه و طلای خام + نمودار
طلای خام ۱۸ عیار
طلای خام ۱۸ عیار که از ارزش گذاری اونس و دلار تاثیر می پذیرد، در هفته ای که مد نظر است، روند صعودی و نزولی را در کنار یکدیگر و تا حدودی مشابه تجربه کرده است.
طلای خام ۱۸ عیار، هفته را با ارزشی در حدود ۱۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان آغاز کرده و تا نرخ ۱۱۴ هزار و ۷۰۰ تومان پیش رفته است، ارزشی که در روز دوشنبه به دست آمده و در روز سه شنبه این نرخ تکرار شده است.
نرخ طلای خام ۱۸ عیار در روز دوشنبه و سه شنبه بالاترین ارزش هفته لقب گرفته و در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه روند نزولی ارزش گذاری این فلز گران بها در بازار داخلی ارزش طلا را به حدوده ۱۱۴ هزار و ۲۵۰ تومان کاهش داده است.
اونس ارزان شد/ گرانی هدیه دلار به سکه و طلای خام + نمودار
سکه تمام
ارزش گذاری سکه تمام به شدت شبیه به ارزش گذاری طلای خام ۱۸ عیار است، زیرا روند صعودی و نزولی را در کنار یکدیگر دارند و از روز شنبه که ارزش سکه تمام بهار طرح امامی نرخ حدود ۱ میلیون و ۱۶۳ هزار تومان را برای خود انتخاب کرده  و در طی ارزش گذاری روزهای یکشنبه و دوشنبه ارزش سکه به بالاترین حد خود رسیده است.
سکه تمام که در روز دوشنبه ارزش ۱ میلیون و ۱۸۶ هزار و ۴۰۰ تومان را برای خود انتخاب کرده بود در طی معاملات روز سه‌شنبه، چهارشنبه  و پنجشنبه، روند نزولی به خود گرفته و تا نرخ ۱ میلیون و ۱۷۱ هزار تومان کاهش یافته که در مجموع می توان گفت، سکه تمام طح امامی در هفته مد نطر روند صعودی به خود گرفته است.
اونس ارزان شد/ گرانی هدیه دلار به سکه و طلای خام + نمودار
انتهای پیام/

 

منبع:میزان

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا