بانک و بیمهطلا و ارز

استفاده پاکستان از یوان، دهن کجی به ترامپ

در شرایطی که دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا سیاست های سرسختانه ای در قبال پاکستان اتخاذ کرده و از قطع کمک های این کشور به اسلام آباد خبر داده است، پاکستان استفاده از یوان واحد پول چین برای مبادلات ارزی را رسما مورد تایید قرار داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از ایرنا، بانک مرکزی پاکستان به دنبال تهدیدهای آمریکا اعلام کرد که از این پس یوان مانند ارزهای دیگر مانند دلار، یورو و ین ژاپن می تواند در مبادلات تجاری مورد استفاده قرار گیرد.

همچنین بخوانید

این اقدام یکی از مهمترین گام های یک کشور برای کمک به چین برای بین المللی کردن ارز یوان محسوب می شود و انتظار می رود کشورهای دیگری هم بتدریج از زیر سایه فشارهای آمریکا گریخته و ارز یوان را در کنار دلار آمریکا برای تجارت مورد مبادله قرار دهند.

همزمان اقدام اسلام‌آباد از سوی بسیاری از تحلیلگران دهن کجی به دولت ترامپ محسوب می شود که در ماه های گذشته بارها سیاست پاکستان را در مبارزه با تروریسم مورد انتقاد قرار داده و افزوده است که واشنگتن دیگر حاضر به کمک به اسلام آباد نیست.

بر اساس بیانیه بانک مرکزی پاکستان از این پس مردم و موسسات تجاری و سرمایه گذاران می توانند برای واردات، صادرات و مبادلات مالی از یوان ( واحد پول ملی چین ) استفاده کنند.

این بیانیه می افزاید که بخش های خصوصی و غیرخصوصی در پاکستان چنانچه علاقه مند باشند می توانند برای هر فعالیت تجاری و سرمایه گذاری از یوان چین استفاده کنند.

با توجه به همکاری دو کشور در زمینه کریدور اقتصادی ۴۶ میلیارد دلاری انتظار می رود این اقدام بانک مرکزی پاکستان باعث رشد بی نظیری در روابط تجاری دو کشور شود.

پاکستان اعلام کرده است که چین یکی از قوی ترین اقتصادهای دنیا در زمان حاضر محسوب می شود و به صرفه و درست است که از ارز چین که با نام سی ان وای (یوان) هم شناخته می شود، تجارت کرد.

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا