ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

اعطای مجوز انجام آزمون‌های استاندارد ایمنی تجهیزات فناوری اطلاعات به جهاد دانشگاهی شریف

مجوز انجام آزمون‌های استاندارد ایمنی تجهیزات فناوری اطلاعات از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور به سازمان جهاد دانشگاهی صنعتی شریف محول شد.

به گزارش آرمان اقتصادی، حمیدرضا عابدی، مدیر مرکز خدمات تخصصی پدافند غیرعامل سازمان جهاد دانشگاهی صنعتی شریف با اعلام این خبر گفت: با توسعه و ارتقای کیفیت فعالیتها و دریافت مجوزهای لازم، زمینه تحقق برنامه این مرکز برای تبدیل شدن به مرجعی جهت ارائه مشاوره در کل کشور در آینده نزدیک مهیا شده است.

عابدی با اشاره به اینکه مرکز خدمات پدافند غیرعامل هم‌اکنون در زمینه مشاوره، طراحی، اجرا، پشتیبانی و برگزاری دوره‌های آموزش سامانه‌های حفاظتی، امنیتی و ایمنی فعالیت می‌کند، افزود: این مرکز با بهره‌گیری از آزمایشگاه مجهز و توانمندی‌های خود، علاوه بر ارائه خدمات به سازمان‌ها، بانکها و نهادها و موسسات دولتی و غیر دولتی، با دریافت گواهینامه «تأیید صلاحیت آزمایشگاه همکار در زمینه آزمون‌های ایمنی و EMC از سازمان ملی استاندارد ایران، از سال ۱۳۹۵ با این سازمان همکاری می‌کند.

وی ادامه داد: آزمایشگاه سامانه‌های الکترونیکی هوشمند، موفق شد تائید صلاحیت آزمایشگاه همکار بابت تعیین معیار مصرف انرژی و دستورالعمل برچسب انرژی برای تجهیزات اداری و تجهیزات تصویرپردازی را در سال ۱۳۹۶ دریافت کند.

مدیر آزمایشگاه سامانه هوشمند پدافند غیرعامل با اشاره به امکانات تخصصی این آزمایشگاه، اظهار کرد: طی یک سال گذشته بیش از ۱۳۵ دستگاه دوربین و ۱۸ دستگاه DVR مورد آزمون و بررسی قرار گرفته است که نتایج آزمون‌ها بصورت گواهینامه تائید و یا در صورت عدم انطباق نمونه به مراجع ذیصلاح اعلام و ارسال شده است.

مدیر مرکز خدمات پدافند غیرعامل گفت: با وجود امکاناتی چون آزمایشگاه تخصصی، تجربیات موفق، تقدیرنامه‌ها و تائید و رضایت کارفرمایان مختلف دولتی و خصوصی و همچنین دریافت مجوزهای لازم از قبیل مشاوره آموزشی و پژوهشی از سازمان پدافند غیر عامل کشور، گواهی همکاری در زمینه انرژی، همکار استاندارد در زمینه کل IT، مجوز آزمون‌های ایمنی تجهیزات فناوری اطلاعات از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور، می‌توان با رویکردی تخصصی در حوزه سامانه‌های امنیت الکترونیک در پروژه‌های استراتژیک در این زمینه قدم برداشت.

وی افزود: این مرکز در تلاش است با توجه به بازدید مدیران حراست نهاد ریاست‌جمهوری از مرکز و آزمایشگاه، نسبت به دریافت تائید از این نهاد، به عنوان مرجعی در زمینه ارائه مشاوره و خدمات به وزارتخانه‌ها، نهادها و موسسات کل کشور قرار گیرد. همچنین فعالیت‌های پژوهشی در زمینه پدافند غیر عامل را در سال آینده انجام دهد.

عابدی، ضمن تشکر از حمایتهای انجام شده در زمینه تجهیز و توسعه آزمایشگاه‌های تخصصی سامانه‌های الکترونیکی هوشمند، افزود: با توجه به نیاز کشور و اهمیت پدافند غیرعامل برای کاهش آسیب‌ها بدون استفاده از اقدامات نظامی و صرفا با بهره‌گیری از فعالیت‌های غیرنظامی، فنی و مدیریتی، انتظار از مراکز و آزمایشگاه‌هایی مثل آزمایشگاه‌های این سازمان بالا است که پاسخگویی به این انتظارات، نیازمند حمایت بیش از پیش مسئولان جهاد دانشگاهی از این مرکز و آزمایشگاه‌های آن است.

مدیر مرکز خدمات پدافند غیرعامل، همکاری و همدلی و برنامه‌ریزی و استفاده از نیروهای دلسوز و متخصص، بالا رفتن قدرت انعطاف در ارائه خدمات به مشتریان و همچنین ارزیابی نیاز کشور را از عوامل موثر در موفقیت این مرکز و آزمایشگاه‌های آن عنوان کرد و گفت: امیدوارم با حمایت مدیران ارشد سازمان و دیگر همکاران بتوانیم با تقویت همدلی، تدوین استراتژی سازمانی و طراحی چشم‌اندازی روشن برای کارکنان، موفقیت‌های بیشتری را رقم بزنیم.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا