امور زیربناییتعاون و اشتغال

۷۶ درصد تعهد اشتغال در استان سمنان تحقق‌یافت/ ۶۲ درصد فاقد مهارت

سمنان – مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سمنان ضمن بیان اینکه افزایش آمار اشتغال به منظور تحقق شعار سال در دستور کار قرار دارد، گفت: ۷۶ درصد تعهد اشتغال طی سال جاری در استان تحقق‌ یافت.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، اسماعیل غنیان صبح شنبه در کارگروه تخصصی اشتغال استان سمنان به میزبانی استانداری بابیان اینکه اشتغال ایجادشده در سامانه رصد تا پایان آذر سال جاری هشت هزار و ۱۸۷ شغل را شامل می‌شود، ابراز داشت: ۷۶ درصد تعهد اشتغال طی سال جاری در استان تحقق‌یافته است.

وی تعداد به کار گمارده شدگان ۹‌ماهه سال جاری را در استان سمنان دو هزار و  ۳۵۵نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۷۰درصد مرد و ۳۰درصد زن را تشکیل می‌دهند و همچنین از این تعداد ۳۸درصد دارای مهارت و ۶۲درصد فاقد مهارت هستند.

همچنین بخوانید

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان ضمن بیان اینکه سیاست‌های دولت در راستای افزایش اشتغال و تحقق شعار سال برنامه‌ریزی‌شده است، ابراز داشت: در استان تاکنون یک هزار و ۴۶ نفر کارورز در سامانه کارورزی ثبت‌نام کردند.

غنیان بابیان اینکه تاکنون ۳۲۳ واحد پذیرنده در سامانه کارورزی برای جذب کارورز اعلام آمادگی کردند، تصریح کرد: طرح کارورزی می‌کوشد تا فارغ‌التحصیلان بیکار را بامهارت آموزی جذب بازار کند که امیدواریم سایر واحدهای پذیرنده نیز در جذب نیروی دانشگاهی کوشا باشند و تا پایان سال بتوانیم این رقم را افزایش دهیم.

وی افزود: با توجه به اینکه اکثر جویندگان کار فاقد مهارت هستند لذا این مهم می‌طلبد تا این افراد را به‌سوی مراکز فنی و حرفه‌ای سوق دهیم و از سوی دیگر پیوند علم و صنعت می‌تواند علاوه بر ارتقاء واحدهای پذیرنده به مهارت‌آموزی فارغ‌التحصیلان نیز کمک کند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا