انرژی

برومندی: نگرانی عمیق از غرق شدن کشتی با ادامه آتش سوزی وجود دارد

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه نگرانی عمیقی از غرق شدن کشتی با ادامه آتش سوزی وجود دارد، گفت: به دلیل توقف عملیات نجات نفتکش سانچی از شب گذشته، حجم آتش نسبت به روزهای قبل بسیار بیشتر شده است.

به گزارش آرمان اقتصادی، محمد مهدی برومندی که همراه ربیعی برای پیگیری روند نجات نفتکش سانچی به چین رفته است در توضیحاتی از جلسات برگزار شده، گفت: علاوه بر بالابودن دما وجود گازهای سمی حاصل از سوختن مواد عملیات نجات را با مشکل مواجه کرده است. شب گذشته در اتاق بحران چین با عالی‌ترین مقامات و فرماندهی عملیات نشست مشترک داشتیم که در آن تاکید شد دیشب هم کشتی‌های چینی و آتش‌بال‌های چینی و ژاپنی کمک کنند و نسبت به خنک کردن بدنه کشتی اقدام کنند تا فوم لازم برای پاشیدن در روز فراهم شود.

وی افزود: البته چینی‌ها براساس نظرات کارشناسان‌شان معتقدند که امکان انجام عملیات در شب فراهم نست و ریختن آب بر روی آتش با توجه به بار کشتی ممکن است منجر به انفجار و منهدم شدن کشتی شود در اینباره دلایل فنی را مطرح کردند.

همچنین بخوانید

برومندی با بیان اینکه چینی ها اساسا عملیات نجات را متوقف می کنند و کار را در طول روز انجام می دهند گفت: گروه ژاپنی و چینی از هشت صبح کار را شروع کردند که براساس گزارش ارائه شده حدود ۳۰۰ تن فوم را آماده کرده که بخشی از آن به نزدیک کشتی رسیده و باید شرایط فراهم شود که توسط  چهار آتش بال و کشتی که آنجا است، روی کشتی پاشیده شود.

وی با بیان اینکه محدودیت‌هایی در کمک رسانی وجود دارد گفت: در چند روز اخیر حتی موج آب اطراف کشتی به سه الی چهار متر رسیده است که تمامی این شرایط گاهی عملیات را متوقف می کند و باعث می شود که نتوانند عملیات را به آن شکل ممکن انجام دهند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در عین حال گفت: با توجه به اینکه عملیات را در شب گذشته متوقف کردند و کار را از صبح انجام دادند باعث شد که روند آتش سوزی ادامه پیدا کند و امروز با حجم بسیار بالایی از آتش نسبت به روزهای قبل مواجه هستیم. امیدواریم این روند ادامه پیدا نکند تا بتوانیم کار را انجام دهیم.

برومندی در پایان گفت: نگرانی عمیق دیگر آن است که در ادامه آتش سوزی شرایط به سمتی نرود که کشتی غرق شود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا