انرژی

بحران آب دومینویی است که سایر بخش‌ها را درگیر می‌کند

مدیرکل مدیریت بحران وزارت نیرو بر لزوم آمادگی کامل برای رویارویی با شرایط ویژه تابستان ۹۷ تاکید کرد و گفت: از لحاظ منابع آبی و میزان بارندگی، طی ۴۹ سال گذشته تاکنون در یکی از بدترین شرایط قرار داریم و استان‌های خراسان جنوبی، سیستان، اصفهان، قم و کرمان بیش از ۹۰ درصد کاهش بارندگی داشته‌اند.

به گزارش آرمان اقتصادی، میثم جعفرزاده، در نشست کارگروه مشترک «آب و آبفا» و «برق و انرژی» مدیریت بحران و پدافندغیرعامل وزارت نیرو ،اظهار کرد: در حال حاضر و در شرایط کنونی با دومینویی مواجه هستیم که با بحران آب شروع می‌شود، سپس به بحران برق تبدیل می‌شود و رفته رفته زیرساخت‌های حیاتی و حساس کشور را تحت تاثیر قرار خواهد داد و در نهایت منجر به تنش‌های اجتماعی خواهد شد.

وی ادامه داد: تمامی شرکت‌های مادر تخصصی وزارت نیرو وظیفه دارند تلاش کنند تا در هر مرحله‌ای این دومینو قطع و یا سرعت حرکت آن کُند شود.

همچنین بخوانید

مدیرکل مدیریت بحران وزارت نیرو  ضمن تاکید بر ضرورت آمادگی کامل برای رویارویی با شرایط ویژه تابستان ۹۷ گفت: شرکت‌های مادرتخصصی وظیفه دارند سه سناریو خوش‌بینانه، واقع‌بینانه و بدبینانه در حوزه صنعت آب و برق همراه با برنامه‌ریزی دقیق برای برون رفت از وضعیت دومینو ارائه دهند.

چندی پیش‌ نیز رضا اردکانیان وزیر نیرو  هشدار داد که در بخش های نظیر کشاورزی، صنعت و محیط زیست در سال جاری آبی یعنی تا پایان شهریور۱۳۹۷، با مضایقی مواجه خواهند شد اما سعی خواهیم کرد که پس از تسهیم عادلانه کم‌آبی چنانچه بخشی با کاهش بیشتری مواجه بود براساس ضوابط و مقررات بتوانیم منابع مالی مورد نیاز و خسارات مربوطه را جبران کنیم.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا