صنعتصنعت، معدن، تجارت

لازمه ورود به انقلاب صنعتی چهارم قرار گرفتن دولت ، ‌دانشگاه و صنایع در کنار هم است

رییس هیات عامل ایدرو در جلسه بررسی فناوری های نوین و صنایع زیر ساخت در سازمان گسترش ونوسازی صنایع ایران گفت : لازمه ورود به انقلاب صنعتی چهارم و توسعه کشور قرار گرفتن دولت ، ‌دانشگاه و صنایع در کنار هم است .

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی ، منصور معظمی با اشاره به تحولات سریع دنیا در تکنولوژی ها و زیر ساخت ها افزود : تحولات صنعتی منتظر تصمیمات ما نمی ماند و این ما هستیم که خود را با سرعت رشد و توسعه هماهنگ کنیم .
وی خاطر نشان کرد : ایدرو به عنوان سازمان توسعه¬ای ، برای ورود به تحولات صنعتی جهان در مراحل ابتدایی ، نیازمند تخصیص بودجه در زمینه بودجه های علمی، تحقیقاتی و عملیاتی است و درصدد تدوین سند استراتژی انقلاب صنعتی چهارم است .
معاون وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت افزود: در مرحله بعدی مشخص شدن متولی آن در ایران ، اختیارات قانونی متناسب با آن ، تدوین الزامات قانونی و سپس ایجاد مشوق های دولتی نیازی است که باید مورد بررسی قرار گیرد .
وی گفت : ساختار سازی و ایجاد بسترهای لازم در این زمینه با جمع بندی نتایج مطالعات و تدوین طرح پیشنهادی (RFP) ، مطالعه و شناخت وضعیت موجود کشور و بررسی مدل های مورد استفاده در شرکت های مشاوره بین المللی و بهره گیری از تجربیات سایر کشورها و تدوین نقشه راه با همکاری مشاور بین المللی است .

منبع

ایدرو

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا