خودروصنعت، معدن، تجارت

قیمت روز خودرو/ تندر۹۰ یک میلیون تومان گران شد

بازار خرید و فروش خودرو در حالی با رکود مواجه است که خودروسازان به امید افزایش قیمت محصولات تمایل چندانی به فروش فوری محصولات خود ندارند. در عین حال قیمت خودروها هم در بازار با افزایش ۲۰۰ هزار تا ۱ میلیون تومانی مواجه شد.

به گزارش پایگاه خبری توسعه اقتصادی، بازار این روزهای خرید و فروش خودرو همانند ماه‌های گذشته در رکود بسر می‌برد و خودروسازان هم به امید افزایش قیمت محصولات  تمایل چندانی به فروش فوری در فروردین ماه ندارند. فعالان بازار خودرو معتقدند در حال حاضر کمتر خریداری در بازار وجود دارد و فروش واقعی هم انجام نمی‌شود مگر آنکه برخی خودروهای دست دوم خود را با قیمت های توافقی به فروش برسانند.

کسادی بازار خرید و فروش خودرو در حالی ادامه دارد که شرکت‌های خودروساز با افزایش قیمت نرخ بیمه شخص ثالث و مالیات بر ارزش افزوده قیمت کارخانه‌ای محصولات خود را افزایش داده اند، همین امر باعث شده تا قیمت تعدادی از محصولات در سطح بازار از ۲۰۰ هزار تومان تا یک میلیون تومان افزایش پیدا کند.

همچنین بخوانید

نوری یکی از فروشندگان خودرو در همین ارتباط به خبرنگار تسنیم می‌گوید: زمزمه افزایش قیمت خودرو باعث شده تا خودروساز ها حتی تا پایان اردیبهشت ماه هم محصولات فروخته شده را تحویل مشتریان ندهند.

وی با بیان اینکه فقط معاملات اندک آن هم توسط نمایندگی‌ها در سطح بازار انجام می‌شود، افزود: متأسفانه مردم تمایلی به خرید خودرو ندارند و بسیاری از نمایشگاه داران تعطیل شده اند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا