امور زیربناییراه و ساختمان

حمایت از طرح توسعه‌ سواحل مکران با ارائه طرح‌های فناورانه دریایی

رییس پارک علم و فناوری هرمزگان از آمادگی این پارک برای حمایت از طرح توسعه‌ای سواحل مکران خبر داد و گفت: پارک علم و فناوری هرمزگان و شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در استان هرمزگان، آمادگی دارند با تعریف و ارائه طرح‌های فناورانه دریایی، زمینه لازم برای توسعه سواحل مکران را فراهم کنند.

به گزارش آرمان اقتصادی،، علی فتی در نشست تخصصی بررسی ظرفیت فناوری‌های دریایی در توسعه سواحل مکران که با همکاری پارک علم و فناوری استان هرمزگان و ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی و با حضور نمایندگان سازمان‌ها و ارگان‌های ذیربط در این حوزه برگزار شد؛ گفت: پارک علم و فناوری هرمزگان در راستای ماموریت خود تلاش می‌کند تا زمینه، برای توسعه فناوری‌های دریایی شرق هرمزگان فراهم آید.

وی با اشاره به ظرفیت‌های دریایی استان هرمزگان، افزود: پارک علم و فناوری هرمزگان تلاش کرده تا از ظرفیت‌های دریایی برای توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده شود.

فتی تصریح کرد: خوشبختانه در زمان اندک تعداد زیادی از شرکت‌های دانش‌بنیان توانسته‌اند با تکیه بر این ظرفیت‌ها محصولات خود را به بازار عرضه کنند.

محمد سعید سیف، دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی با تاکید بر لزوم ایجاد هم‌افزایی و هم‌گرایی بیشتر بین سازمان‌ها در راستای توسعه سواحل مکران گفت: این ستاد به منظور تعریف پروژه‌های فناورانه دریایی با همکاری سازمان‌ها، شرکت‌ها و متخصصان فعال در منطقه مکران آمادگی لازم را دارد.

وی ابراز امیدواری کرد: با ایجاد بستر مناسب شاهد توسعه این منطقه، افزایش جمعیت و رونق اقتصادی هر چه بیشتر هرمزگان باشیم.

در این نشست، همچنین گزارشی از مطالعات انجام شده ستاد توسعه دریایی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در توسعه سواحل مکران ارائه شد و سپس نمایندگانی از سازمان بنادر و دریانوردی، شیلات و نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، اقدامات و فعالیت‌های خود را در جهت توسعه سواحل مکران تشریح کردند.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا