صنعت، معدن، تجارتمعدن

حجت الاسلام نقویان: توجه به مبانی "جهان بینی" در جهت گیری های شناختی

حجت الاسلام ناصر نقویان در دوره آموزشی "عفاف و حجاب در زندگی فردی و اجتماعی و امنیت روانی خانواده" طی سخنانی گفت: توجه به مبانی جهان بینی در جهت گیری های شناختی تاثیرگذار است.

به گزارش سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، وی با بیان اینکه “لذت”یکی از مکتب های جهان بینی به شمار می رود، افزود: جهان بینی، نگرشی شناختی به هستی و انسان است که امروز در غرب بسیاری از قوانین حول محور همین جهان بینی تعریف و مجاز شمرده می شود.

وی افزود: در این نوع مکتب انواع روابط زن و مرد با جنس های مختلف در هر محدوده جغرافیایی تعریف خاص خود را دارد و از آن به عنوان رابطه های آزاد یاد می شود.

همچنین بخوانید

حجت الاسلام نقویان گفت: تنها دایره محدودکننده در این مکتب مزاحمت دیگران است.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه “خداوند” یکی دیگر از مکتب های جهان بینی است، اظهار کرد: خداوند رازق و قانون گذار هستی است و احکام و دستوراتی را به بندگان ابلاغ کرده است که ضامن اجرایی آن بهشت و جهنم است.

حجت الاسلام ناصر نقویان با اشاره به فرازی از دعای جوشن کبیر افزود: “یا حبیب من لا حبیب له” خداوند در حکم یک طبیب است و این دستورات قراردادی نیست. پیروی از دستورات خداوند پاداشی را به همراه دارد که به نوع اعمال بندگان؛ جایگاه انسان در زندگی ابدی مشخص شده است.

دوره آموزشی “عفاف و حجاب در زندگی فردی و اجتماعی و امنیت روانی خانواده” بنا بر ابلاغیه وزارت کشور در جهت ترویج حجاب و عاف در سالن اجتماعات ایمیدرو برگزار شد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا