انرژی

قیمت نفت برای سومین روز متوالی کاهش یافت

قیمت نفت روز چهارشنبه به دنبال آماری که افزایش بیش از حد انتظار ذخایر نفت خام آمریکا در هفته گذشته را نشان داد، برای سومین روز کاهش یافت.

به گزارش آرمان اقتصادی، نفت برنت که قیمت پایه بازار جهانی است با حدود یک درصد کاهش (۰.۶۹ سنت) به ۶۸.۳۳ دلار در هر بشکه رسید که پایین‌ترین قیمت در حدود دو هفته گذشته بود.

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۶۷ سنت یا یک درصد کاهش، به ۶۳.۸۳ دلار در هر بشکه رسید، در حالی که اوایل معاملات به پایین‌ترین سطح در بیش از یک هفته گذشته کاهش یافته بود. قیمت نفت آمریکا روز سه‌شنبه ۱.۶ درصد کاهش یافته و در ۶۴.۵۰ دلار بسته شده بود، در حالی که نفت برنت ۰.۶ درصد کاهش داشت.

همچنین بخوانید

به گفته میهیرکاوادیا، مدیرعامل “سان گلوبال اینوسمنت” نگرانی‌های فزاینده نسبت به رشد تولید آمریکا، فشارهای منفی بر این کالا را افزایش داده است. طی چند سال اخیر تولیدکنندگان آمریکا حضور قابل توجهی در بازارهای نفت جهانی پیدا کرده‌اند.

هر دو قیمت پایه وست تگزاس اینترمدیت و برنت همچنان به سوی ثبت پنجمین رشد ماهانه متوالی پیش می‌روند.

اما گزارش امریکن پترولیوم در اواخر روز سه‌شنبه نشان داد ذخایر نفت آمریکا در هفته گذشته ۳.۲ میلیون بشکه افزایش یافته و تردیدهای بیشتری را نسبت به وضعیت بازار نفت ایجاد کرد. این گزارش پس از آماری منتشر شد که نشان داد شرکت‌های انرژی آمریکایی هفته گذشته ۱۲ دکل حفاری نفت اضافه کردند که بزرگترین افزایش هفتگی از مارس بود. آمار وزارت انرژی آمریکا که اواخر روز جاری منتشر می‌شود احتمالا افزایش ذخایر برای نخستین بار در ۱۱ هفته گذشته را نشان می‌دهد.

تحلیلگران در نظرسنجی رویترز پیش‌بینی کردند: میزان ذخایر نفت آمریکا ۱۰۰ هزار بشکه افزایش یافته است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا