انرژی

بررسی میزان ایمنی ساختمان برق حرارتی/بازگشت سکنه ساختمان‌های اطراف نیازمند تایید نهایی

معاون نظارت شورای شهر تهران از در اختیار قرار دادن ساختمان برق حرارتی به سازمان‌های مسئول برای سنجش میزان ایمنی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، افشین حبیب زاده در حاشیه بازدیدش از محل حریق ساختمان برق حرارتی وزارت نیرو با بیان اینکه خوشبختانه بنا به گفته مسئولان امر حریق ساختمان مهار شده و آتش نشانان در حال لکه گیری هستند، گفت: آتش نشانان در حال حاضر در مرحله سختی قرار دارند؛ چرا که باید نسبت به لکه گیری و خاموش کردن حریق‌های کوچکی که ممکن است زمینه ساز حریق مجدد شوند، اقدام کنند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه با اتمام اطفای حریق، باید به فکر ایمنی ساختمان باشیم، تصریح کرد: مسئله اصلی در حال حاضر بحث ایمنی ساختمان است.

همچنین بخوانید

معاون نظارت شورای شهر تهران با بیان اینکه این ساختمان بیش از ۵۰ سال قدمت دارد که در این ۴۸ ساعت نیز سازه فلزی آن تحت تاثیر آتش قرار گرفته است، گفت: مطمئنا بعد از اتمام عملیات لکه گیری این حریق، ساختمان باید در اختیار کارشناسان قرار گیرد تا نسبت به تعیین میزان ایمنی آن تصمیم گیری کنند.

وی افزود: بعد از این حادثه چند سوال مطرح است که یکی از آنها این است که این ساختمان چه خطری می‌تواند برای ساکنان، رهگذران و حتی همسایه‌ها ایجاد کند و این در حالیست که چند ساختمان اداری، یک خوابگاه دانشجویی و چند ساختمان مسکونی در اطراف این ساختمان وجود دارد که باید رفتار ساختمان برق حرارتی در مواجهه با ساختمان‌های اطراف نیز بررسی شود تا شاهد رخداد بدی نباشیم.

وی افزود: قطعا ادامه فعالیت در این ساختمان و بازگشت سکنه ساختمان‌های اطراف نیازمند تایید نهایی سازمان‌های مسئول است که باید هر چه سریعتر نسبت به آن بررسی و اقدام کنند تا حداقل ساکنان مسکونی اطراف به خانه‌هایشان بازگردند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا