خودروصنعت، معدن، تجارت

پشت پرده افزایش قیمت خودروهای وارداتی

به گزارش پایگاه خبری توسعه اقتصادی، عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: شرکتهای واردکننده خودرو بیش از صد درصد در فروش محصولاتشان سود می‌کنند بنابراین زمزمه‌های افزایش قیمت این محصولات تنها نوعی زمینه‌سازی برای افزایش قیمت خودروهای داخلی است.

 

علی خاکساری ، اظهار کرد: موضوع افزایش قیمت خودروهای وارداتی اگرچه از سوی واردکنندگان این محصول مطرح شده اما یک تصمیم هماهنگ شده با خودروسازان داخلی به خصوص ایران خودرو و سایپا است.

همچنین بخوانید

 

وی با بیان اینکه برای توجیه افزایش قیمت خودروهای بی‌کیفیت داخلی می‌خواهند قیمت خودروهای وارداتی را افزایش دهند، خاطرنشان کرد: واردکنندگان خودرو هم‌اکنون از فروش هر دستگاه خودرو بیش از صد درصد سود می‌کنند بنابراین دلیلی برای افزایش قیمت این محصولات وجود ندارد.

 

این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: برای مقابله با چنین اقداماتی باید هم تولید و هم واردات خودرو رقابتی شود زیرا در حال حاضر گروه خاصی با ارتباطاتی که دارند واردات خودرو را انحصاری کرده‌اند و مسبب چنین تصمیماتی هستند.

 

وی افزود: این در هر حالی است که براساس قانون مصوب مجلس هر کسی می‌تواند هر خودرویی را وارد کند اما دولت محدودیت‌هایی را در واردات وضع کرده که باعث انحصار در واردات خودرو شده است.

 

خاکساری با بیان اینکه واردات خودرو باید از انحصار عده‌ای خاص خارج شود، تصریح کرد: متاسفانه خودروسازان و واردکنندگان خودرو برای حفظ منافع نامشروع‌شان به طور هماهنگ تصمیماتی را اتخاذ می‌کنند و این منافع مردم است که قربانی چنین تصمیماتی می‌شود.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا