بورسبورس اوراق

سقوط شاخص کل به کانال ۷۷ هزار واحدی/تمامی نماگرهای بورس در مسیر نزولی

معاملات بورس تهران در نخستین روز معاملاتی هفته جاری در ادامه روند ریزشی خود که از روزهای گذشته در پیش گرفته بود، بیش از ۱۵۰۰ واحد افت کرد.
 به گزارش پایگاه خبری توسعه اقتصادی، معاملات بورس تهران در نخستین روز معاملاتی هفته جاری در ادامه روند ریزشی خود که از روزهای گذشته در پیش گرفته بود، بیش از ۱۵۰۰ واحد افت کرد. ریزش ۲ درصدی شاخص کل در روز شنبه در حالی است که شاخص هم وزن نیز با افت بیش از ۲۴۰ واحدی همراه شده و سایه سنگین صف فروش در اغلب نمادها و گروه‌ها روزی قرمز را برای شاخص صنعت رقم زده است.

تا زمان تنظیم این گزارش اکثر بازار و بخصوص اغلب نمادهای گروه خودرو و بانک با صف های فروش پرحجمی دنبال می شوند و به نوعی بازار سراسر قرمز بوده و هیجان فروش را نمایان کرده است که در صورت عدم حمایت، در کوتاه مدت می تواند همچنان ادامه داشته باشد.

به ترتیب نمادهای وبملت، رمپنا، پارسان، فولاد و تاپیکو تا زمان تنظیم این گزارش بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل تا سطح ۱۱۰ واحد گذاشته‌اند و تنها نماد سبز امروز که بیشترین تاثیر مثبت را از خود منعکس کرده نماد فارس است.

به گفته کارشناسان حجم پایین معاملات در این روز نشان می‌دهد که فشار فروش به روزهای بعد کشیده خواهد شد و در صورت عدم حمایت از سهم‌ها شاهد تداوم روند نزولی شاخص و عقبگرد آن به کانال‌های پایین‌تر هستیم.

همچنین بخوانید

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا