بانک و بیمهبورس کالاطلا و ارز

۸۷هزار قرارداد آتی سکه طلا در بورس کالا منعقد شد

حجم معاملات آتی سکه طی هفته گذشته در بورس کالای ایران به ۸۷ هزار و ۹۲۰ قرارداد و ارزش آن به بیش از ۹هزار میلیارد و ۴۱۳ میلیون ریال رسید و رشد ۵۸ درصدی را نسبت به هفته ما قبل تجربه کرد.
به گزارش پایگاه خبری توسعه اقتصادی به نقل از «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، طی هفته اخیر در بین سررسیدهای فعال بازار آتی سکه، بیش‌ترین حجم معاملات با ۶۳ هزار و ۸۱۳ قرارداد به معاملات تحویل دی ماه اختصاص داشت تا ارزش این سررسید نیز به بیش از ۷هزار میلیارد و ۶۰ میلیون ریال برسد. این در شرایطی است که سررسید آبان ماه سال جاری با حجم یک هزار و ۹۹۹ قرارداد و به ارزش بیش ۱۸ میلیارد ریال در جایگاه دوم قرار گرفت.

همچنین قرارداد تحویل شهریورماه امسال نیز با دو هزار و ۸۸۷ قرارداد به ارزش بیش از ۳۰۵ میلیارد ریال در جایگاه سوم معاملات قرار گرفت. در پایان نیز رتبه آخر معاملات به قرارداد آتی سکه تحویل تیر با ۴۶۵ قرارداد به ارزش ۴۸ میلیارد ریال اختصاص یافت.

از طرفی بررسی روند معاملات آتی سکه در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته (پنج شنبه) نشان می دهد بهای سکه در سررسیدهای مختلف با کاهش روبه رو شد؛ به طوری که سکه تحویل اردیبهشت با قیمت یک میلیون و ۲۷ هزار تومان به فروش رسید که کاهش ۰/۶ درصدی را در این روز به ثبت رساند. قرارداد تحویل تیر نیز با قیمت یک میلیون و ۳۷ هزار تومان معامله شد و افت ۰/۸۴ درصدی را در این روز تجربه کرد. سکه تحویل شهریور سال آینده با قیمت یک میلیون و ۴۸ هزار تومان مورد معامله قرار گرفت و با کاهش۰/۸۵ درصدی نسبت به روز چهارشنبه اخیر رو به رو شد. همچنین سکه سررسید آبان ماه با افت ۰/۸۶ درصدی با قیمت یک میلیون و ۶۴هزار تومان معامله شد. این در شرایطی است که سکه تحویل دی ماه با نرخ یک میلیون و ۹۰ تومان، کاهش ۱/۱۴ درصدی را تجربه کرد.

همچنین بخوانید

از سویی در بازار نقدی نیز طی هفته گذشته سکه تمام بهار آزادی روزهای نسبتا آرامی را پشت سر گذاشت و در دو کانال یک میلیون و ۲۰ هزار تومان و تا حدود یک میلیون و ۳۰ هزار تومان نوسان کرد.

به این ترتیب سکه نقدی طی روز پنجشنبه گذشته با افت قیمت معاملات خود را به ثبت رساند، به طوری که سکه تمام بهار آزادی با قیمت یک میلیون و ۲۸ هزار تومان معامله شد. همچنین بهای نیم سکه با یک هزار تومان کاهش به ۵۴۵ هزار تومان رسید. ربع سکه و سکه گرمی نیز  به ترتیب با ۲۹۲ و ۱۹۲ هزار تومان معامله شد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا