ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

دولت دوازدهم قطعا مشکل پهنای باند اینترنت نخواهد داشت

دبیر شورای عالی فضای مجازی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه فاوا، اظهار کرد: قطعا دولت دوازدهم بحث و مشکلی در حوزه پهنای باند و دسترسی نخواهد داشت و ما امید داریم در دولت دوازدهم در حوزه‌های دیگر فعالیت شود.

به گزارش آرمان اقتصادی، ابوالحسن فیروزآبادی صبح امروز در مراسم افتتاح طرح‌های اپراتور سوم ارتباطی کشور به صحبت پرداخته و عنوان کرد: بحث اقتصاد ICT از جمله موضوعات مهمی است که لایه‌های متعددی را در بر می‌گیرد.

وی ادامه داد: در حوزه‌های مختلف این بخش تاکنون در حوزه تلکام اقدامات متعددی در دولت صورت گرفته، اما شاید در دیگر حوزه‌ها کمتر کار شده باشد.

همچنین بخوانید

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در عین حال به ذکر مثال‌هایی در حوزه نشر، حمل‌ونقل شهری و غیره پرداخت و افزود: اکنون در این حوزه‌ها شرکت‌هایی ایجاد شده است اما در سایر بخش‌ها عقب‌ماندگی‌هایی وجود دارد که شاید برای این موضوع دلایل متعددی مانند گرفتاری‌هایی که در نظام بانکی وجود دارد قابل اشاره باشد.

فیروزآبادی در عین حال به بحث لزوم تنظیم مقررات متناسب در این بخش‌ها اشاره کرد و گفت:‌ اگر عدم تناسب در رشد حوزه تلکام و سایر حوزه‌ها استمرار داشته باشد در آینده دچار مشکل خواهیم شد.

وی تصریح کرد: طبق برآوردهای صورت گرفته ظرف سه سال آینده ضریب نفوذ تلفن همراه به ۱۵۰ تا ۱۶۰ درصد خواهد رسید و حال اگر متناسب با حوزه تلکام در بخش‌های دیگر هم رشد نداشته باشیم، قطعا مشکلات متعددی ایجاد شده و این مشکلات ایجاد نابه‌سامانی‌های متعدد خواهد کرد.

انتهای پیام


منبع:ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا