امور زیربناییتجارتكشاورزی و دامپروری

ورادات تخمه آفتابگردان چینی به اسم دانه‌های روغنی

رئیس اتحادیه خشکبار و آجیل گفت: واردات تخمه چینی به نام واردات دانه‌های روغنی و به منظور روغن‌کشی وارد کشور می‌شود اما به بازار عرضه می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، مصطفی احمدی رئیس اتحادیه خشکبار و آجیل، در خصوص قیمت آجیل و خشکبار برای بازار شب عید اظهار کرد: برای شب عید کمبودی احساس نمی شود و آجیل و خشکبار به اندازه کافی برای بازار شب عید فراهم شده است. از نظر مقدار جنس هیچگونه مشکلی وجود ندارد.

وی افزود: قیمت محصولات خشکباری در این سه هفته افزایش نداشته و اعضای این اتحادیه به دنبال این هستند که اجناس خود را بفروشند تا نقدینگی خود را افزایش دهند بنابراین به دنبال گران کردن و گران شدن اجناس نیستند. ما امیدواریم در بیست روز آینده هم این شرایط تداوم داشته باشد و افزایش قیمت نداشته باشیم.

همچنین بخوانید

احمدی در رابطه با قیمت اقلام گران قیمت مانند پسته خاطرنشان کرد: قیمت مصوبی برای محصولات خشکباری نداریم و اعلام قیمتی صورت نمی‌گیرد. قیمت اصلی ما قیمت کف بازار حساب می شود اما در این مدت اجناس افزایش قیمت نداشتند. اتحادیه با گرانفروشان برخورد می کنند و همشهریان در صورت مشاهده با تلفن ۳۳۱۱۲۳۱۳ به ما اطلاع دهند تا ما با متخلفان برخورد کنیم. فروشندگان برای شب عید نه اجناس را گران خواهند کرد و نه اجازه این کار را دارند.

رئیس اتحادیه خشکبار و آجیل با اشاره به فروش تخمه آفتابگردان وارداتی در خشکبار فروشی ها تصریح کرد: واردات تخمه آفتابگردان چینی حدود ۴ سال است که انجام می‌شود و این موضوع صحت دارد. این تخمه چند سالی است که به اسم دانه های روغنی وارد کشور می شود اما وارد بازار شده و در آجیل فروشی‌ها به فروش می رود.

وی افزود: قیمت تخمه چینی به خاطر اینکه ۴ هزار تومان نسبت به تولید داخلی ارزانتر است، بسیار مورد استقبال قرار گرفته اما درحال حاضر به خاطر تغییرات در قیمت ارز بازار تخمه داخلی هم بهتر شده است.

منبع
ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا