انرژی

تشریح برنامه تامین خوراک پایدار پالایشگاه گازی پارسیان توسط شرکت نفت مناطق مرکزی ایران

برنامه تامین خوراک پایدار پالایشگاه گازی پارسیان توسط شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در جلسه پیش بینی بهره دهی چاههای شرکت نفت مناطق مرکزی ایران نیمه اول سال ۱۳۹۷ توسط مهندس رامین حاتمی مدیر عامل این شرکت تشریح شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، حاتمی با تفکیک برنامه تامین خوراک پایدار برای پالایشگاه گازی پارسیان اظهار داشت : برای تامین خوراک پایدار پالایشگاه پارسیان پنج محور در نظر گرفته شده است که می توان به طرح ارزیابی و تولید زودهنگام از میدانهای پاژن و مدار ، احداث مرکز تفکیک میدان گازی تابناک و احداث ایستگاه تقویت فشار میدانهای وراوی و هما اشاره کرد.

وی در توضیح مختصر این پروژه ها که تامین کننده گاز مورد نیاز پالایشگاه پارسیان است ، خاطرنشان کرد : در طرح ارزیابی و تولید زودهنگام از میدان پازن با سرمایه گذاری ۷۵ میلیون دلار سه حلقه چاه تولیدی حفر و یا تکمیل خواهد شد و با نصب تسهیلات سطح الارضی روزانه سه میلیون متر مکعب گاز از آن برداشت می شود و در برنامه مدت تولید از این میدان روزانه ۲۰ میلیون متر مکعب هدفگذاری شده است. همچنین در طرح ارزیابی و تولید زودهنگام از میدان مدار نیز ۴۴ میلیون دلار سرمایه گذاری خواهد شد و برنامه حفاری دو حلقه چاه تولیدی در دستور کار قرار گرفته است. میزان برداشت از این میدان در برنامه بلند مدت روزانه ۲۰ میلیون متر مکعب است.

همچنین بخوانید

مدیر عامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در رابطه با پروژه احداث مرکز تفکیک میدان گازی تابناک تصریح کرد: در این پروژه سرمایه گذاری ۵۸ میلیون دلار در نظر گرفته شده و برای رفع مشکلات عملیاتی این میدان در راستای کاهش تولید برخی از چاهها به دنبال افزایش آب تولیدی و همچنین تیرگی رنگ مایعات گازی هدفگذاری شده است که تولید روزانه ۳۶ میلیون متر مکعب گاز با کیفیت مناسب تضمین خواهد شد.

بر اساس این گزارش : حاتمی درباره احداث ایستگاههای تقویت فشار وراوی و هما افزود : در پروژه احداث ایستگاه تقویت فشار هما ۱۷۵ میلیون دلار سرمایه گذاری و تولید گاز بین ۱۲ تا ۱۵ میلیون متر مکعب در روز طی مدت ۱۴ سال تضمین می شود. در پروژه احداث ایستگاه وراوی ۷۹ میلیون دلار سرمایه گذاری در نظر گرفته شده است و تثبیت تولید روزانه هفت تا ۹ میلیون متر مکعب برای مدت ۹ سال هدفگذاری خواهد شد.

منبع
ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا