صنعت، معدن، تجارت

موانع پرداخت تسهیلات به واحدهای صنعتی کوچک بررسی شد

نشست بررسی موانع و مشکلات پرداخت تسهیلات بانکی از محل منابع صندوق توسعه ملی به واحدهای صنعتی کوچک در مناطق روستایی وکمتر توسعه یافته برگزار شد.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از سازمان صنایع کوچک ، در این نشست مشترک که مدیر پروژه برنامه های اشتغال فراگیر و اشتغال روستایی وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی، معاون برنامه ریزی سازمان صنایع کوچک و همچنین مدیران وکارشناسان کلیه استان‌ها حضور داشتند، ضمن تاکید بر رفع موانع و مشکلات پرداخت تسهیلات بانکی از محل منابع صندوق توسعه ملی به ارائه راهکارهایی جهت رفع ابهامات برای طرح ها و واحدهای مستقر در شهرکها و نواحی صنعتی جهت بهره مندی از تسهیلات صندوق توسعه ملی پرداخته شد.

افزایش هماهنگی بین بانک‌ها و بخش صنعت و پذیرش امکان ثبت نام واحدهای مستقر در شهرک‌های صنعتی در سامانه کارا نیز از جمله موضوعاتی بود که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت و استان ها به صورت ویدئو کنفرانس مشکلات و چالش های  موجود را مطرح کردند.

همچنین بخوانید

نشست دیگری نیز با حضور مشاور ارشد مدیرعامل صندوق نوآوری و شکوفایی، مدیران و کارشناسان کلیه  استان ها برگزار شد. در این نشست که به صورت ویدئو کنفرانس  برپا شد، ضمن مروری بر بهره مندی واحدهای دانش بنیان مستقر در شهرکهای صنعتی از خدمات مالی صندوق نوآوری وشکوفایی، به نحوه حمایت این صندوق از طرح های مستعد دانش بنیان پرداخته شد. همچنین پذیرش ضمانت نامه صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک توسط صندوق نوآوری و شکوفایی نیز مورد بررسی قرار گرفت.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا