انرژیچندرسانه‌ایصوت

مدیریت منابع آبی با طرح حسابداری آب +صوت

معاون دفتربرنامه ریزی کلان آب و آبفای وزارت نیرو گفت: طرح حسابداری ملی آب گامی بسوی مدیریت بهتر منابع آبی در کشور است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، هدایت فهمی در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: این طرح ملی از چهار بخش اصلی تشکیل شده است.

وی همچنین اظهارداشت: بخش نخست طرح حسابداری ملی آب مشمول اطلاعات و داده ها در مورد منابع و مصارف آب کشور از جنبه کمی و کیفی است.

همچنین بخوانید

معاون دفتربرنامه ریزی کلان آب و آبفای وزارت نیرو گفت: دارایی های آب کشور بطور کامل در حوزه های آبی، در محدوده های مطالعاتی و در کوچکترین واحدهای هیدرلوژیکی احصاء شده است.

وی در ادامه ضمن اشاره به بخش دوم طرح حسابداری ملی آب افزود: این بخش شامل اطلاعات مربوط به آب های برگشتی است.

فهمی اظهارداشت: بخش سوم طرح ملی مورد بحث مربوط به ارزش اقتصادی و حذف سرمایه گذاری های که جهت مصارف مختلف آب هزینه شده است یعنی ارزش اقتصادی آب در هر حوزه و محدوده مطالعاتی محاسبه می شود مبنی بر این که چه ارزشی دارد و به چه کاربری هایی باید اختصاص داده شود.

معاون دفتربرنامه ریزی کلان آب و آبفای وزارت نیرو گفت: سیستم تصمیم یار بخش چهارم طرح حسابداری ملی آب را تشکیل می دهد که بسیارمهم است.

وی افزود: این سیستم داده های موجود را بر اساس ارزش اقتصادی، مطالعات اجتماعی، شرایط هر حوزه و همینطور تقاضا در بخش های مختلف بهترین تخصیص را مبتنی بر ارزش اقتصادی به بخش ها و مصارفی می دهد که بیشترین ارزش افزوده را ایجاد و به تبع در مقیاس اقتصاد ملی، آب ارتقا پیدا کند.

فهمی در مصاحبه با رادیو اقتصاد یادآورشد: سیستم تصمیم یار یکی از سنگ بناهای اصلی طرح جامع آمایش سرزمین در مملکت است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، برنامه «روی خط اقتصاد» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۹ به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی و حسن سعید کلاهی» با هدف تحلیل و بررسی مهم‌ترین خبرهای اقتصادی ایران و جهان به منظور اطلاع رسانی و آگاه کردن مخاطبان بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ مگاهرتز قرار می‌گیرد وعلاقه مندان می‌توانند برای دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا