انرژی

افزایش قیمت نفت در آستانه دیدار اوپک با رقیبان آمریکایی

قیمت نفت اوایل روز دوشنبه در آستانه دیدار میان مقامات اوپک و شرکت‌های شیل آمریکا در هیوستون که انتظارات را برای مذاکرات بیشتر تولیدکنندگان درباره چگونگی رفع اشباع بازارهای جهانی برانگیخت افزایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، بهای معاملات نفت برنت که قیمت پایه بازار جهانی است، با ۴۴ سنت یا ۰.۶۸ درصد افزایش، به ۶۴.۸۱ دلار در هر بشکه رسید.

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۴۱ سنت یا ۰.۶۷ درصد افزایش، در ۶۱.۶۶ دلار در هر بشکه ایستاد.

همچنین بخوانید

وزیران نفت اوپک و سایر بازیگران نفت جهان قرار است به مناسبت کنفرانس صنعت انرژی CERA Week که از روز دوشنبه آغاز می‌شود، در هیوستون گردهم آیند.

محمد بارکیندو، دبیر کل اوپک و سایر مقامات این سازمان در حاشیه این کنفرانس روز دوشنبه در ضیافت شامی با حضور مدیران شرکت شیل آمریکا حضور پیدا خواهند کرد.

به گفته استفان اینس، مدیر معاملات منطقه آسیا اقیانوسیه در شرکت OANDA، پایبندی اوپک و متحدانش به توافق کاهش تولید در رکورد بالایی مانده، اما روسیه به طور مداوم خواستار یک استراتژی خروج است و اوپک به دنبال دادن دراز کردن دست دوستی به سوی شیل آمریکا خواهد بود به این ترتیب هرگونه تحول مثبت مرتبط با این دیدار از قیمت‌های نفت حمایت خواهد کرد.

سهیل محمد المزروعی، وزیر نفت امارات متحده عربی و رییس فعلی اوپک اعلام کرد این سازمان تا سال آینده درباره تعدیل کاهش تولید گفت‌وگو نخواهد کرد.

اما رشد تولید نفت شیل آمریکا به عزم اوپک برای برطرف کردن اشباع عرضه جهانی و تقویت قیمت‌ها ضربه زده است.

بر اساس گزارش رویترز، تولید نفت آمریکا در حال حاضر به ۱۰.۲۸ میلیون بشکه در روز صعود کرده و عربستان سعودی را پشت سر گذاشته است. اکنون تنها روسیه اندکی بیشتر تولید می‌کند، اما آژانس بین‌المللی انرژی هفته گذشته اعلام کرد انتظار دارد آمریکا تا سال ۲۰۱۹ از روسیه به عنوان بزرگترین تولیدکننده نفت جهان پیش بیافتد.

طبق آمار بیکرهیوز، شمار دکل‌های حفاری نفت آمریکا هفته گذشته برای نخستین بار از آوریل سال ۲۰۱۵ به ۸۰۰ حلقه رسید که از افزایش بیشتر تولید این کشور در ماه‌های آینده حکایت دارد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا