بورسبورس کالا

«ایرالکو» یکه تاز تالار صنعتی

 

امروز ۱۵ اسفند، بورس‌کالا شاهد معامله ۷۵هزار و ۳۲۰ تن محصول به ارزش دو هزار و ۴۴۳ میلیارد ریال بود. در این میان با ارزش‌ترین تالار به میزان شش هزار میلیارد ریال به تالار صنعتی و محصولات شرکت آلومینیوم ایران (ایرالکو) تعلق داشت. گفتنی است، شمش ۹۹.۸ – p1000 نیز در این تالار بیشترین ارزش را از آن خود کرد.

به گزارش آرمان اقتصادی، امروز سه‌شنبه ۱۵ اسفند بورس کالا شاهد معامله حدود ۷۵ هزار و ۳۲۰ تن محصول به ارزش دو هزار و ۴۴۳ میلیارد ریال بود که در  ۷۷۹ قرارداد انجام شد؛ این در حالیست که معاملات دیروز سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال ارزش داشت که در مقایسه حدود ۳۰ درصد کاهش داشت. نکته قابل توجه آنکه از معاملات امروز حدود شش هزار میلیارد ریال (بیشترین ارزش معاملات) به رینگ صادراتی تعلق داشت. همچنین تالار کالای صادراتی هم با ارزش ۵۴ میلیارد ریال کمترین ارزش بازار امروز را به خود اختصاص داد.

تالار صنعتی

امروز تالار محصولات صنعتی و معدنی معامله یک هزار و ۱۲۰تن شمش و بیلت آلومینیوم را تجربه کرد. گفتنی است، شرکت آلومینیوم ایران (ایرالکو) امروز تنها عرضه‌کننده تالار صادراتی بورس‌‌کالا بود که محصولاتی شامل شمش ۹۹.۸ – p1000 و بیلت ۷-۶۰۶۳ را به طور نقدی و نقدی (مچینگ) معامله کرد. ارزش این معاملات ۳۱ میلیارد و۱۳ میلیون تومان بود که توسط کارگزاری بانک توسعه صادرات مورد معامله قرار گرفت.

با ارزشترین محصول این تالار شمش۹۹.۸ – p1000به عرضه‌کنندگی شرکت آلومینیوم ایران (ایرالکو) بود. این محصول به قیمت کیلویی ۱۰ هزار و ۴۴۶ تومان به طور نقدی (مچینگ) معامله شد. ارزش شمش ۹۹.۸ – p1000 در این معاملات ۶۲ میلیارد ریال بود. همچنین بیلت ۶۰۶۳-۷ (ایرالکو) کم ارزشترین محصول امروز این تالار را از آن خود کرده است. این محصول به قیمت کیلویی یازده هزار و ۱۱۴ تومان به طور نقدی معامله شد.

تالار پتروشیمی

تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران، سه شنبه ۱۵ اسفند ماه، معامله ۳۴ هزار و ۱۸تن انواع مواد پلیمری را تجربه کرد. امروز در این تالار پنج هزار و ۴۳۲ تن قیر، ۶۵ تن مواد شیمیایی، یک هزار و ۲۰ تن گوگرد و ۲۶ هزار و ۵۵۰ تن وکیوم باتوم معامله شد.

کم ارزشترین محصول امروز این تالار به گوگرد کلوخه شرکت پالایش نفت اصفهان تعلق دارد که به میزان ۹۱ میلیون ریال بود. این محصول به قیمت کیلویی ۴۶۶ تومان و به طور نقدی (مچینگ) معامله شد.

با ارزشترین محصول این تالار هم به پلی اتیلن سبک خطی به عرضه‌کنندگی شرکت پتروشیمی امیرکبیر تعلق دارد. این محصول به قیمت کیلویی پنج هزار و ۱۴۱ تومان و به شکل نقدی معامله شد. ارزش این محصول امروز در تالار پتروشیمی ۲۲۶میلیارد و ۲۴۱ میلیون ریال بود.

تالار کشاورزی

تالار محصولات کشاورزی نیز طی این روز شاهد دادوستد ۱۵ هزار و ۴۰۰ تن گندم خوراکی و دوروم ، ۲ هزار تن روغن خام، ۲۵ تن شکر خام و ۹۰ هزار قطعه جوجه یک روزه بود.

گفتنی است، روغن خام آفتابگردان به عرضه‌کنندگی روسیه پرارزشترین (۱۶۲.۷ میلیارد ریال) محصول امروز تالار کشاورزی بود. این محصول با قیمت کیلویی سه هزار و ۲۵۴ تومان و به حجم هزار تن عرضه شد.

کم ارزش‌ترین (۱۶ میلیون ریال) محصول این تالار هم امروز به ذرت دانه‌ای ماده ۳۳ تعلق گرفت. استان هرمزگان تولیدکننده این محصول بود که آن را به قیمت کیلویی ۸۱۰ هزار تومان عرضه کرد که به طور خرد معامله شد.

شایان ذکر است، معامله  ۱۵ هزار تن قیر و ۷۵ تن عایق رطوبتی نیز امروز در تالار صادراتی بورس کالای ایران به ثبت رسید.

بورس

منبع
اقتصاد آنلاین - لیلی شهیر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا