انرژی

توقف صعود نفت در پی تشدید خطر جنگ تجاری

قیمت نفت روز چهارشنبه به دنبال استعفای مشاور اقتصادی دونالد ترامپ که نگرانی‌ها نسبت به اجرای تعرفه‌های وارداتی و برانگیخته شدن جنگ تجاری را تشدید کرد، کاهش یافت.

به گزارش آرمان اقتصادی، بهای معاملات برنت با ۵۱ سنت یا ۰.۸ درصد کاهش نسبت به قیمت نهایی روز سه‌شنبه، به ۶۵.۲۸ دلار در هر بشکه رسید.

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۴۷ سنت یا ۰.۷۵ درصد کاهش یافت و ۶۲.۱۳ دلار در هر بشکه معامله شد.

همچنین بخوانید

گری کهن مشاور اقتصادی ارشد دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا که مخالف اقدامات حمایت‌گرایانه در دولت بود روز سه‌شنبه استعفای خود را اعلام کرد. انتشار این خبر سبب شد معاملات اس ان پی ۵۰۰ در اوایل روز جاری بیش از یک درصد سقوط کند. قیمت نفت نیز تحت تاثیر عقب گرد بازارهای سهام کاهش یافت.

استفن اینس، مدیر معاملات شرکت OANDA در سنگاپور پیش‌بینی کرد تاثیر استعفای کهن ممکن است باعث شود در معاملات روز جاری نفت به کاهش قیمت بیشتر متمایل شود.

غول‌های بزرگ از جمله اتحادیه اروپا و چین هشدار دادند که وضع تعرفه بر واردات فولاد و آلومینیوم ممکن است به اقدامات تلافی‌جویانه و برانگیخته شدن جنگ تجاری جهانی منجر شود که در نتیجه رشد اقتصادی و مصرف نفت را متوقف خواهد کرد.

در این بین، به گفته معامله گران، رشد تولید و ذخایر نفت خام آمریکا نیز قیمت‌های نفت را تحت فشار کاهشی قرار داد.

گزارش موسسه امریکن پترولیوم نشان داد ذخایر نفت آمریکا در هفته گذشته ۵.۶۶۱ میلیون بشکه افزایش یافته و به ۴۲۶۸۸۰ میلیون بشکه رسیده است. آمار رسمی از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا اواخر روز چهارشنبه منتشر خواهد شد.

براساس گزارش رویترز، در مجموع عرضه نفت با وجود اجرای توافق کاهش تولید میان کشورهای اوپک و غیراوپک گسترده مانده است. آژانس بین المللی انرژی در جدیدترین گزارش خود پیش بینی کرده تولید نفت‌ آمریکا بیش از ۱۲۰ هزار بشکه در روز رشد کرده و به ۱۱.۱۷ میلیون بشکه در روز تا سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۸ خواهد رسید. به این ترتیب آمریکا، روسیه را پشت سر گذاشته و بزرگترین تولیدکننده نفت جهان خواهد شد. آمریکا اواخر سال گذشته از عربستان سعودی که بزرگترین صادرکننده نفت جهان است پیش افتاده بود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا