خودروصنعت، معدن، تجارت

تایر خودرویی که اکسیژن تولید می‌کند‍!

شرکت گودیر که در زمینه تولید تایر و لاستیک خودرو فعالیت می‌کند در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۸ از تایر مفهومی رونمایی کرده که اکسیژن تولید می‌کند.

به گزارش  اقتصاد آنلای به قل از ایسنا، شرکت تایر و لاستیک‌سازی گودیر (Goodyear) به منظور افزایش کیفیت هوا و کاهش میزان انتشار آلایندگی خودروها و حفظ محیط زیست تصمیم گرفته است که با استفاده از یک نوع گیاه خزه زنده در قسمت داخلی تایر خودروها به جذب دی اکسید کربن و تولید اکسیژن و فوتو سنتز گیاهی کمک کند تا بدین ترتیب آلودگی حاصل از سوخت های فسیلی مصرفی در هر خودرو با تولید اکسیژن از تایرهای آن کاهش یابد و بدین ترتیب از آلودگی هوا در کلان شهرهای جهان جلوگیری بعمل آید.

البته این تایر مفهومی است و بدین معناست که نباید انتظار داشته باشیم که به زودی شاهد عرضه و تولید انبوه آن و در نهایت استفاده آن در خودروهای خود باشیم اما اینکه شرکت گودیر که همواره یکی از پیشگامان و شرکت های برتر تولیدکننده در زمینه تایر و لاستیک خودروها در جهان به شمار می آمده به فکر حفظ محیط زیست و کاهش آلودگی هوا افتاده است، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

عکس های منتشر شده به وضوح نشان می دهد که خزه های به کار برده شده به خوبی و با ظرافت و دقت بالایی در داخل تایر خودرو تعبیه و کارگذاری شده است تا بتوانند در تمامی حرکات خودرو حتی افتادن در دست اندازهای خیابان، عملکرد خود را حفظ کرده و از تایر خارج نشوند. به عبارت دیگر، این خزه ها بخش جدایی ناپذیری از این تایر مفهومی است و به طور کامل به آن متصل شده است. بنابراین نگرانی درباره اینکه آیا خزه ها با شستشو یا حرکات خودرو جدا می شوند، وجود نخواهد داشت .

طراحی خود تایر نیز بسیار بی نظیر و فوق العاده زیباست به‌گونه‌ای که هیچ نگرانی درباره پنچر شدن آن نیز وجود نخواهد داشت چرا که در تایر مفهومی اکسیژن از کائوچوی بازیافتی برای آج و ساختار اصلی استفاده می‌شود، بنابراین از لحاظ فنی تایری است که در واقع به جای مصرف هوا آن را در داخل خود تولید می‌کند.

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا