امور زیربناییچندرسانه‌ایصوتكشاورزی و دامپروری

لزوم اجرای مدیریت واحد آب در کشاورزی + صوت

یک پژوهشگر مرکز مطالعات راهبردی آب وغذای دانشگاه تهران بر ضرورت اجرای مدیریت واحد آب دربخش کشاورزی کشور تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، حمید سینی ساز در برنامه «روی خط اقتصاد» رادیو اقتصاد افزود: عرضه کننده و مصرف کننده آب در بخش کشاورزی باید یک ارگان باشد.

وی ضمن تاکید بر این نکته که مدیریت آب در بخش کشاورزی هنوز یکپارچه نیست، اظهارداشت: در حال حاضر عرضه کننده آب در بخش کشاورز ی کشور «وزارت نیرو» و مصرف کننده آب «وزارت جهاد کشاورزی» است.

همچنین بخوانید

پژوهشگر مرکز مطالعات راهبردی آب وغذای دانشگاه تهران گفت: این دو دستگاه در بحث عرضه و مصرف آب به هیچ وجه از حال یکدیگر خبر ندارند.

وی در ادامه افزود: بین وزارت نیرو و جهاد کشاورزی همکاری وجود دارد که متاسفانه این همکاری ها به هیچ وجه الزام آور نیست.

سینی ساز تصریح کرد: هرچند اگر این همکاری ها الزام آور نیز بود باز اثربخشی لازم یک مدیریت واحد را نداشت.

وی در مصاحبه با رادیو اقتصاد یادآورشد: سپردن یک کار دست دو مجری همواره سوء نتیجه و عملکرد را به دنبال دارد.

مدیر کل دفتر امور آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی نیز در برنامه «روی خط اقتصاد» رادیو اقتصاد گفت: افزایش بهره وری آب در واحد سطح از جمله مهمترین سیاست های وزارت جهاد کشاورزی است چرا که امروز کشور در بحث منابع آب با کمبود جدی مواجه است.

وی در ادامه از وجود ۸.۵ میلیون هکتار کشت آبی در ایران خبرداد و افزود: در حال حاضر کشاورزی عمده مصرف کننده آب در مملکت است.

سرافرازی تصریح کرد: این وزارتخانه جهت ارتقای بهره وری آب در بخش کشاورزی برنامه های مناسبی را در دستور کار خود قرار داده است.

مدیر کل دفتر امور آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی مستلزم تغییر شیوه های آبیاری با استفاده از سامانه های نوین، بذور مناسب، تغییر فصل کشت، توسعه کشت های گلخانه ای و موارد مشابه دیگر است.

وی در مصاحبه با رادیو اقتصاد یادآورشد: سیاست راهبردی وزارت جهاد کشاورزی در مقطع کنونی مبتنی بر کاهش مصرف آب و در برابر افزایش عملکرد در واحد سطح است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، برنامه «روی خط اقتصاد» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۹ به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی و حسن سعید کلاهی» با هدف تحلیل و بررسی مهم‌ترین خبرهای اقتصادی ایران و جهان به منظور اطلاع رسانی و آگاه کردن مخاطبان بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ مگاهرتز قرار می‌گیرد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا